Σάββατο, 20 Απριλίου 2013

Νέα περίεργη καθυστέρηση για τον Ε65 .

         
  


Στην αναμονή βρίσκονται, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, οι παραχωρησιούχοι και οι κατασκευαστές του Ε65 και της Ιόνιας Οδού .
Αιτία, ότι δεν έχει ακόμα δοθεί η απαραίτητη γραπτή συναίνεση των τραπεζών που δανειοδοτούν τα δύο έργα, για να προχωρήσει η καταβολή των αποζημιώσεων από το Δημόσιο. Αντίθετα στα άλλα δύο έργα, τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακού - Κλειδιού και Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας η διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης έχει ξεκινήσει και σε αντάλλαγμα οι κατασκευαστές ετοιμάζονται να κάνουν εντυπωσιακή επανεμφάνιση στα εργοτάξια .
Ουδέν νεώτερον, λοιπόν, από το «μέτωπο» των κοινοπραξιών Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, οι οποίες εδώ και μια εβδομάδα αναμένουν να τους εκφραστεί εγγράφως η συναίνεση των τραπεζών, προκειμένου να περάσουν στο πρώτο στάδιο της συμφωνίας τους με το Δημόσιο: να ξεκινήσουν επαφές με τους κατασκευαστές των δύο έργων (Ιόνια Οδός και Ε65) με σκοπό να ξεκινήσει άμεσα η προετοιμασία των εργοταξίων. Η καθυστέρηση των τραπεζών να πάρουν θέση δεν μπορεί να αποδοθεί με βεβαιότητα σε συγκεκριμένη αιτία - πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών ωστόσο εκτιμούσαν πως η πραγματική αιτία είναι ότι δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το ποιες τράπεζες θα παραμείνουν στα έργα και ποιες θα εγκαταλείψουν .
Την ίδια στιγμή, οι άλλες δύο κοινοπραξίες (Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) ξεκίνησαν την προετοιμασία. Όπως αποκάλυψε προχθές η «Καθημερινή», η διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης ξεκίνησε με το Δημόσιο να ενημερώνει τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες σχετικά με την τροποποίηση του προϋπολογισμού του έργου: από την προσθήκη των αποζημιώσεων και της πρόσληψης συμβούλων. Πηγές, πάντως, του υπουργείου υποστήριζαν ότι τα 90 εκατ. ευρώ και 25 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνονται στις δύο αποφάσεις για την Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου αντίστοιχα δεν είναι οι προκαταβολές των αποζημιώσεων, αλλά το μη επιλέξιμο κομμάτι αυτών. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το Δημόσιο προσπαθεί τις ημέρες αυτές να εντάξει σε κοινοτική χρηματοδότηση (στο ΕΣΠΑ) όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι των αποζημιώσεων, για να μην τις επωμιστεί. Όπως όλα δείχνουν, οι αποφάσεις για την έγκριση καταβολής των 90 και 25 εκατ. ευρώ στις δύο κοινοπραξίες θα ληφθεί στις αρχές της εβδομάδας. Οι κατασκευαστές των δύο έργων βρίσκονται επίσης σε ετοιμότητα, καθώς είναι ηλίου φαεινότερον ότι η κυβέρνηση θέλει εργοτάξια σε κινητικότητα δίπλα στις εθνικές οδούς κατά την έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα .
Πάντως, χθες το υπουργείο ενημέρωσε την Ε.Ε. για την αύξηση του προϋπολογισμού του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα (ανακατασκευάζεται από τον Μορέα, στη μόνη μη «παγωμένη» παραχώρηση οδικού άξονα) κατά 9,2 εκατ. ευρώ (από 128,6 σε 137,8 εκατ. ευρώ) .
Η Καθημερινή (Γιώργος Λαιλιός) .
Thessalianews .

Δεν υπάρχουν σχόλια: