Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Μέχρι την Εγνατία ο Ε65 με κονδύλια του ΣΕΣ .



Για πρώτη φορά ακούστηκε από επίσημα χείλη ότι υπάρχει βούληση τα 140 χιλιόμετρα που θα απομείνουν ώστε ο Ε65 να επεκταθεί μέχρι την Εγνατία οδό και νοτίως μέχρι την ΠΑΘΕ, έξω από τη Λαμία, θα κατασκευαστούν με κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020 .
Η απάντηση προέρχεται από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος ερωτώμενος για τον Ε65, υπενθύμισε πως έχει αποφασιστεί να κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα (90 χλμ.) έως τα τέλη του 2015, ενώ η τύχη των υπολοίπων 140 χλμ. του έργου θα αποφασιστεί αργότερα. «Υπάρχει πρόβλεψη στο ΣΕΣ 2014-2020 για 700 εκατ. ευρώ για το υπόλοιπο το Ε65 . Το τι θα γίνει τελικά, θα είναι προϊόν διαπραγμάτευσης εκείνη την εποχή», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός .
Εν τω μεταξύ άμεσα, μέσα στις επόμενες ημέρες, πρόκειται να κατατεθούν για ψήφιση στη Βουλή οι τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης για την επανεκκίνηση των «παγωμένων» αυτοκινητοδρόμων. Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι αν οι συμβάσεις δεν ψηφιστούν μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου, θα χαθούν 950 εκατ. ευρώ κοινοτικών κονδυλίων . Στόχος είναι μέχρι τον Μάρτιο τα έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με την επαναπρόσληψη 20.000 ανθρώπων στα εργοτάξια .
Οι τέσσερις συμβάσεις βρίσκονται ακόμη στο Ελεγκτικό Συνέδριο και υπάρχει αναμένεται να λάβουν το «πράσινο φως» από μέρα σε μέρα. «Τα έργα θα πρέπει να ξεκινήσουν... χθες», ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης . Όπως εκτιμά, εφόσον οι συμβάσεις ψηφιστούν άμεσα, μετά τα Χριστούγεννα θα λειτουργούν περίπου τα μισά εργοτάξια, ενώ μέχρι τον Μάρτιο θα βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη τα έργα. Ο στόχος παραμένει η ολοκλήρωσή τους έως τα τέλη του 2015 (υποχρεωτικά, καθώς χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ), αλλά θα δοθεί στους κατασκευαστές μια επιπλέον 3μηνη περίοδος χάριτος . «Από εκεί και έπειτα θα αρχίσουν οι ποινικές ρήτρες», ανέφερε ο υπουργός, μια διαδικασία που σημειωτέον δεν έχει κινηθεί από το Δημόσιο εις βάρος των εργολάβων ποτέ μέχρι σήμερα .
Thessalianews .

Δεν υπάρχουν σχόλια: