Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

live camera στα Θεοδώριανα .

Από χτες εγκαταστάθηκε web camera, η οποία μεταδίδει ζωντανή εικόνα από την πλατεία των Θεοδωριάνων.


Η εικόνα ανανεώνεται κάθε δύο λεπτά.
Η camera έχει ενσωματωθεί και στα δεδομένα του μετεωρολογικού σταθμού.
Κάντε "κλίκ" δίπλα στο "εικόνες από τα Θεοδώριανα" και στον παρακάτω σύνδεσμο , για να δείτε φρέσκια εικόνα απο την ορεινή πατρίδα . . . . .
 http://penteli.meteo.gr/stations/theodoriana/theodoriana1.jpg
Μπράβο στον Δημήτρη Στεργιούλη , πρόεδρο των Ορεινών , που κατάφερε να κάνει κάτι τόσο ωραίο για το χωριό του .

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009

Αντίθετος με την εκτροπή και ο Έλληνας επίτροπος Σταύρος Δήμας .

Αναρτήθηκε από agrinionews

Αντίθετος με την εκτροπή του Αχελώου δηλώνει και ο έλληνας επίτροπος Σταύρος Δήμας κατά την ενημέρωση που έκανε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής εν όψει της Συνόδου της Κοπεγχάγης για την κλιματική αλλαγή. Είχε προηγηθεί σχετική ερώτηση από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος ζήτησε από τον κ. Δήμα να τοποθετηθεί για το μεγάλο αυτό περιβαλλοντικό πρόβλημα που παραμένει, όπως είπε, ανοικτό παρά τις καταδικαστικές αποφάσεις τόσο της ΕΕ όσο και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
«Εγώ ότι είχα να πω το είπα εγγράφως. Εκτροπές ποταμών, άρα και του Αχελώου, είναι αντίθετες με την προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι και εγώ είμαι εναντίον των εκτροπών γενικά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο έλληνας επίτροπος.
Nα λοιπόν που η συζήτηση για την ματαίωση του έργου της εκτροπής δεν είναι μόνο προιόν ενεργείων του Υπουργείου Περιβάλλοντος ( δηλαδή της Υπουργού Περιβάλλοντος Τ.Μπιρμπίλη & του υφυπουργού Θάνου Μωραίτη) ,και επομένως δεν ευσταθεί το επιχείρημα που ακούγεται στη Θεσσαλία ότι "η ματαίωση της εκτροπής γίνεται μόνο με βάση το πείσμα των Αιτωλοακαρνάνων." Το σχεδιαζόμενο έργο θα επιφέρει τεράστιες περιβαντολογικές καταστροφές, τόσο εξόφθαλμες που αφορά τη περιβαντολλογική προστασία της χώρας μας στο σύνολο της. Αυτό πρέπει να καταλάβουν όλοι. Και ευτυχώς η άποψη αυτή αρχίζει-έστω και σε μερικές περιπτώσεις- να βρίσκει απήχηση στα υψηλά κλιμάκια του τόπου μας.

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

Αν δεν θέλουν την εκτροπή, ας το πουν να τελειώνουμε…

Του Λάζαρου Μάμαλη . Εφημερίδα "Η ΕΡΕΥΝΑ" 28 Νοεμβρίου 2009 .




Χρόνια τώρα ακούγαμε για τον Αχελώο διάφορες θεωρίες .
Η υλοποίηση ή μη του έργου εξαρτάται από την πολιτική βούληση της κυβέρνησης και τους πόρους που υπάρχουν προς διάθεση .
Φταίνε οι Αιτωλοακαρνάνες που έχουν προσβάσεις στο Σ.τ.Ε. και μπλοκάρουν το έργο. Φταίνε οι οικολόγοι που τα βρήκαν με την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία δεν θέλει το έργο. Φταίνε οι τάδε, φταίνε οι δείνα…
Τα προηγούμενα, 5,5 χρόνια, όσο δηλαδή, παρέμεινε στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ ο Γιώργος Σουφλιάς, καταρρίφθηκαν όλες αυτές οι θεωρίες…
Ο ίδιος ήθελε το έργο, ο λόγος του… περνούσε στην κυβέρνηση, οπότε οι εργασίες εκτέλεσης των εργασιών συνεχίστηκαν, έστω και με τα γνωστά σκαμπανεβάσματα, ανάλογα με τη ροή της χρηματοδότησης.
Ως πότε η υποκρισία. Ως πότε οι πολιτικές σκοπιμότητες. Τα πράγματα είναι απλά: Το αν θα συνεχιστούν ή όχι οι εργασίες για την εκτροπή δεν εξαρτάται από την καλή ή κακή διάθεση των μελών του Συμβουλίου της Επικρατείας, ούτε από «σκοτεινά κέντρα» που δήθεν μηχανεύονται τη διακοπή του έργου. Η απόφαση είναι καθαρά πολιτική. Εξαρτάται από την πολιτική βούληση υλοποίησης του έργου. Εξαρτάται από την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει απρόσκοπτα τα έργα.
Η εκτροπή του Αχελώου δεν κολλάει ούτε στο Σ.τ.Ε., ούτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ούτε στους Αιτωλοακαρνάνες. Είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης. Αποδείχθηκε όχι μία αλλά, δυο- τρεις φορές, ξανά για έργα εκτροπής. Γιατί, η εκτροπή του Αχελώου δεν είναι η μοναδική που έγινε στην Ελλάδα. Τα νερά από τον Μόρνο και τον Εύηνο, που είναι ποτάμια επίσης, της Δυτικής Ελλάδας, εξετράπησαν για να ξεδιψάσει η Αθήνα. Άραγε, αυτά τα δυο ποτάμια δεν είχαν οικοσύστημα για να διαταραχθεί από την εκτροπή; Εκεί όμως υπήρχε πολιτική βούληση για να γίνουν τα έργα κι γι’ αυτό τελείωσαν μέσα σε λίγα χρόνια, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι περιβαλλοντικές και μη, επιπτώσεις από τις εκτροπές.
Τα ψέματα τελείωσαν… Η συνέχιση ή μη του έργου, είναι ζήτημα αφενός πολιτικής βούλησης και αφετέρου, πόρων. Αν δεν είναι εγγεγραμμένα κονδύλια στο προϋπολογισμό για την εκτροπή, πως μπορεί να υλοποιηθεί το έργο;
Ας μας πουν επιτέλους τι θέλουν; Οι διιστάμενες (δήθεν) υπουργικές θέσεις, μπορούν να αξιολογηθούν επικοινωνιακά, όχι όμως και πολιτικά. Το μοναδικό πολιτικό ζήτημα που καλείται να απαντήσει η κυβέρνηση είναι αν θέλει ή όχι το έργο. Αν δεν το θέλει, ας το πει και αναλάβει τις ευθύνες της . . . . .

Αλήθεια . Ο κύριος αυτός έχει κάνει καμιά βόλτα μέχρι την Μεσοχώρα να δει πως οι μπουλτόζες κατάφεραν να κάνουν την καρδιά της Πίνδου απο παράδεισο , ένα νταμάρι και τον Αχελώο , ένα απο τα μαγαλύτερα ποτάμια της Ελλάδας , σε ένα ρεματάκι ;

Στο… πόδι οι Θεσσαλοί για τον Αχελώο .

Στο… πόδι οι Θεσσαλοί , ο καθένας για τον δικό του λόγο , για τον Αχελώο .
Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Καρδίτσα, από φορείς του γειτονικού νομού, οι οποίοι εκδήλωσαν τη στήριξή τους στη συνέχιση των έργων εκτροπής του Αχελώου.
Τα έργα όπως ειπώθηκε βρίσκονται σε δύσκολη καμπή, μιας και η κυβέρνηση εμφανίζεται να μην έχει ενιαία θέση. Ο υπουργός Υποδομών από την μια πλευρά στηρίζει τη συνέχιση των έργων, ενώ αντίθετα η υπουργός Περιβάλλοντος θέτει ζήτημα συνολικής επανεξέτασής του.
Την ερχόμενη Δευτέρα, στις 12.30 μ.μ. θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΑΣΕ στην αίθουσα του νομαρχιακού συμβουλίου Καρδίτσας, στην οποία καλούνται να συμμετάσχουν και οι βουλευτές της Θεσσαλίας. Επίσης αποφασίστηκε να γίνει μέσα στην επόμενη εβδομάδα συνάντηση με την κα. Μπιρμπίλη από την οποία θα ζητηθεί να δεσμευτεί, ως εκπρόσωπος της Κυβέρνησης για το συγκεκριμένο θέμα, με σαφή τρόπο πως τάσσεται υπέρ της συνέχισης του έργου.
Σε περίπτωση που δεν συμβεί να επιδιωχθεί συνάντηση των εκπροσώπων φορέων της Θεσσαλίας με τον Πρωθυπουργό ή τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης με μαζική προσέλευση στην Αθήνα.
Καταστρέψαν τον Πηνειό , τώρα θέλουν να καταστρέψουν και τον Αχελώο . Θα τους περάσει ;

Πηγη : "Ενημέρωση" .

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2009

Πρόβλημα με τη μία έξοδο του Ε-65 για τα Τρίκαλα .

Ένα έργο λένε να κάνουνε και αυτό μισό και με τα χίλια ζόρια .
Πρόβλημα με τη μία έξοδο του Ε-65 για τα Τρίκαλα .
Επιβλέποντες μηχανικοί ενημέρωσαν χθες τα μέλη της διαπαραταξιακής επιτροπής του δήμου Τρικκαίων .
Για τον αυτοκινητόδρομο Ε-65 ενημερώθηκαν χθες τα μέλη της διαπαραταξιακής επιτροπής του δήμου Τρικκαίων. Οι επικεφαλής των παρατάξεων ενημερώθηκαν για τα σχέδια του δρόμου από δύο επιβλέποντες μηχανικούς της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., που είναι η εταιρία που έχει αναλάβει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Η ανάγκη ενημέρωσης προέκυψε από προηγούμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Τρικάλων, όπου κάτοικοι της οδού Πατουλιάς παρέστησαν, εκφράζοντας φόβους για τον κυκλοφοριακό φόρτο με τον οποίο θα επιβαρυνθεί η περιοχή. Ομοίως επιχειρηματίες της Πατουλιάς είχαν εκφράσει φόβους για τον τρόπο πρόσβασης στις επιχειρήσεις τους. Σε εκείνη τη συνεδρίαση ο δήμαρχος είχε τονίσει ότι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρίας επρόκειτο να ενημερώσουν τους συμβούλους. Αυτό έγινε χθες, οπότε στη συνάντηση, πέραν του δημάρχου Τρικκαίων κ. Μιχάλη Ταμήλου παραβρέθηκαν, ο αντιδήμαρχος κ. Στ. Σακκάς, οι δημοτικοί σύμβουλοι κ. Θ. Τσιάρας, Θ. Βαβύλης, Γ. Καΐκης, Ζ. Γκουγκουστάμος και Α. Κολότσιος καθώς και ο πρώην γενικός διευθυντής του Δήμου κ. Κ. Κατσαρός. Την σχετική ενημέρωση επί της μελέτης έκαναν οι εκπρόσωποι της Εγνατίας Α.Ε. κ.κ. Πέγιος και Καμτζίδης οι οποίοι και παρουσίασαν αναλυτικά την πορεία από όπου θα διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας καθώς επίσης και τους ανισόπεδους κόμβους από όπου θα διέρχονται οι επαρχιακοί οδοί της περιοχής μας.
Μία είσοδο .
Το βασικότερο πρόβλημα που διαπίστωσαν οι εκπρόσωποι του δήμου είναι ότι θα υπάρχει μόνο μία έξοδος στον αυτοκινητόδρομο για την πόλη των Τρικάλων, η οποία θα βρίσκεται στην παράκαμψη Μεγαλοχωρίου. Αυτό θα δημιουργεί σαφώς προβλήματα και σε εκείνον που θα κατευθύνεται στα Τρίκαλα από την Αθήνα, διότι θα είναι υποχρεωμένος να φτάσει μέχρι την παράκαμψη Μεγαλοχωρίου για να εισέλθει στα Τρίκαλα. Αντίστοιχα, μεγαλύτερη απόσταση θα είναι υποχρεωμένος να διανύσει, για παράδειγμα και εκείνος που θέλει να μεταβεί στα Ιωάννινα ή διαμένει στην περιοχή του σταθμού και θέλει να μεταβεί στην Αθήνα.
Αυτούς τους προβληματισμούς τους εξέθεσαν στους επιβλέποντες μηχανικούς χθες τα μέλη της διαπαραταξιακής επιτροπής. Λύση, όμως δεν φαίνεται να υπάρχει, διότι στη μέση μπαίνει το κέρδος. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η κατασκευάστρια εταιρία, που έχει αναλάβει τα δικαιώματα του αυτοκινητόδρομου από το ελληνικό δημόσιο, εάν γίνει και δεύτερη έξοδος για Τρίκαλα, τότε δεν μπορεί να εγκαταστήσει και άλλα διόδια πέραν των προβλεπομένων, οπότε θα χάσει χρήματα. Επομένως, ακόμη και η άποψη που εξέφρασε, μετά το πέρας της ενημέρωσης, ο δήμαρχος Τρικκαίων κ. Μιχάλης Ταμήλος ότι «εάν χρειαστεί θα βάλουμε μπροστά τα στήθη μας για να κατασκευαστεί και δεύτερη έξοδος» μάλλον δεν θα έχει αποτέλεσμα, διότι πρόκειται για το κέρδος μίας μεγάλης εταιρίας. Πέραν αυτού, δεδομένου ότι ο αυτοκινητόδρομος έχει ήδη σχεδιαστεί και οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του δήμου Τρικκαίων δεν φρόντισαν να παρακολουθήσουν από την αρχή την πορεία του έργου, οι όποιες αλλαγές πλέον δύσκολα θα γίνουν δεκτές.
Πάντως, συγκεκριμένες αποφάσεις δεν ελήφθησαν στην χθεσινή σύσκεψη. Αντιθέτως, συμφωνήθηκε αφενός το θέμα να συζητηθεί σε προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και αφετέρου το θέμα της κατασκευής της δεύτερης εισόδου-εξόδου να τεθεί στην ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ) καθώς και στην κυβέρνηση προκειμένου να υπάρξει επίλυση του προβλήματος.
Τέλος, για το θέμα της Πατουλιάς οι μελετητές υποστήριξαν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα, ούτε πρόσβασης στις επιχειρήσεις, ούτε κυκλοφοριακού φόρτου στην περιοχή.
Γιά να δούμε . Θα γίνει καμιά φορά και κάτι σωστό σε αυτό τον τόπο ;

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Σπύρος Νεραϊδιώτης . " Εν χορώ, αποχωρώ "

Εν χορώ, αποχωρώ .

Γράφει ο Σπύρος Νεραϊδιώτης . Ρεπορτάζ απο την ιστοσελίδα της Νεράϊδας .

Αναμφισβήτητα, σύμφωνα με τους νόμους της φύσης, γεγονός είναι πως, ό,τι έχει αρχή έχει και τέλος. Στον τομέα του πολιτισμού και κυρίως αυτός που ασχολείται με την κίνηση, θα πρέπει να ξέρει πότε θα πρέπει να σταματήσει την ενεργό δράση και να μην περιμένει να του το επιβάλλουν κάποιοι άλλοι παράγοντες, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο.
Έτσι λοιπόν μετά από πολλά χρόνια στο χώρο της μουσικοχορευτικής παράδοσης και έπειτα από ώριμη σκέψη, αποφάσισα να αποσυρθώ από την ιδιότητα του χορευτή, σταματώντας το χορό, από τις επίσημες χορευτικές παραστάσεις των Συλλόγων. Αυτό το θείο δώρο που με γοήτευε από τα παιδικά μου χρόνια, το αγάπησα τόσο πολύ που το έκανα ένα με την ψυχή μου. Και κάτι που αγαπάς είναι καλύτερα να το διακόπτεις όταν βρίσκεσαι στο απόγειο, στην κορυφή, παρά στην κατιούσα.
Η ορεινή πατρίδα, μου πρόσφερε απλόχερα το κρυστάλλινο νερό του λαϊκού πολιτισμού. Από αυτό ήπια και ξεδίψασα. Πήρα μια βαθιά ανάσα και μετά τράβηξα το δρόμο μου, οδοιπορώντας στα μονοπάτια της παράδοσης, αναζητώντας τις ρίζες μας στο χώρο της μουσικοχορευτικής παράδοσης. Αυτό το νερό το διαφύλαξα με όλη μου την καρδιά στάλα – στάλα σαν αγίασμα, δροσίζοντας την ψυχή μου. Το διατήρησα καθαρό και γάργαρο και απλόχερα το πρόσφερα σε πολλούς άλλους και με αυτό ξεδίψασα χιλιάδες κόσμο. Είτε με την εκμάθηση και τη διδασκαλία του χορού, είτε με τις χορευτικές παραστάσεις, είτε με τη μελέτη και την έρευνα της παράδοσης.
Ένας αγώνας συνεχής, γεμάτος δοκιμασίες, θυσίες, κόπους και, τίμιο ιδρώτα. Αλλά ποτέ με συναινέσεις, πισωγυρίσματα και συμβιβασμούς. Δύσκολος αγώνας, μα τόσο όμορφος. Οδοιπορούσα με αγώνα και αγωνία, σφριγηλά και ανήσυχα, βάζοντας στόχους και ανεβάζοντας κάθε φορά τον πήχη ψηλά. Και κάθε φορά δικαιωνόμουν.
Έδωσα πολλά στο χώρο αυτό, κυρίως την καρδιά μου, μα πάνω απ’ όλα την ψυχή μου. Αλλά και, «πήρα» πολλά. Και όταν έφτανα στην πηγή, έπινα το ευλογημένο νερό της, εκπληρώνοντας τα όνειρά μου και τις προσδοκίες μου, κάνοντας πράξη τα οράματά μου. Γι’ αυτό και αισθάνομαι τη χαρά της δημιουργίας, της προσφοράς, της αναγνώρισης και της μνήμης για όσα έκανα.
Στον πατέρα μου οφείλω το «ευ ζην». Γιατί από αυτόν κληρονόμησα ένα από τα ωραιότερα και ομορφότερα χαρίσματα του ανθρώπου, που είναι ο χορός. Ο οποίος αποτελούσε και αποτελεί πηγή αξιών, που τιμούν τον άνθρωπο, και έρεισμα για την ηθικοπνευματική στήριξη του σύγχρονου κόσμου.
Ένα όμορφο και ονειρεμένο γεμάτο γοητεία ταξίδι έφτασε στο τέλος του. Όμως θα συνεχίσω, προσφέροντας στο χώρο αυτό. Τόσο μέσα από τη διδασκαλία του χορού, όσο και μέσα από τη μελέτη και την έρευνα της μουσικοχορευτικής μας παράδοσης και γενικότερα του λαϊκού μας πολιτισμού.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ:

Στους πρώτους δασκάλους μου, που στα μαθητικά μου χρόνια, μου άνοιξαν τις πύλες του παραδείσου στον μαγικό κόσμο του παραδοσιακού χορού.
Στους πολιτιστικούς συλλόγους που τόσα χρόνια μου εμπιστεύθηκαν τα χορευτικά τους τμήματα.
Στους μεγάλους λαϊκούς οργανοπαίχτες, με τους οποίους συνεργάστηκα και χόρεψα στους ρυθμούς τους.
Σε όλους τους συνεργάτες μου. Επίσης στους επώνυμους και ανώνυμους ανθρώπους, για την αγάπη τους, την εκτίμησή τους και το σεβασμό τους προς το πρόσωπό μου.
Η καλλιέργεια των αρχών, των αρετών και των ιδανικών, καθώς και η αγάπη του κόσμου είναι από τα μεγαλύτερα οφέλη που είχα στο χώρο αυτό. Αξίες που στη σημερινή εποχή είναι δυσεύρετες, είναι θησαυρός που κοσμούν τον άνθρωπο.

Άρτα 25 Νοέμβρη 2009

Σπύρος Νεραϊδιώτης

Σε τρία χρόνια «το αργότερο» .

Σε τρία χρόνια «το αργότερο» θα έχει ολοκληρωθεί το έργο, λέει ο Δημήτρης
Ρέππας .



«Αν δεν υπάρξει δικαστική εμπλοκή, το έργο της εκτροπής του Αχελώου θα
τελειώσει σε δυόμισι, τρία χρόνια το πολύ» ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, απαντώντας τη Δευτέρα σε
σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Α.Σκυλλάκου. Ο υπουργός
τόνισε ότι «οι πόροι είναι εξασφαλισμένοι και εγγυάται γι' αυτό η
κυβέρνηση».
«Η εκτροπή του Αχελώου από την δεκαετία του 1980, που την εμπνεύστηκε ο
Ανδρέας Παπανδρέου, είναι μία επιλογή που την στηρίζουν όλες οι
κυβερνήσεις», ανέφερε, λέγοντας ότι πρόκειται για έργο υδροδοτικό,
αρδευτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό. «Η Πολιτεία όμως, θα έπρεπε να έχει
ενσκήψει με μεγαλύτερη προσοχή και μελέτη όσον αφορά στη διαχείριση των
υδάτινων πόρων της Θεσσαλίας για να εξασφαλισθεί η μέγιστη εξοικονόμηση με
την ορθή αξιοποίηση και χρήση τους» συμπλήρωσε ο Δ.Ρέππας.
«Το έργο συνεχίζεται» είπε ο υπουργός «και γι' αυτό τα συναρμόδια Υπουργεία
θα εξετάσουν όλες τις παραμέτρους για την επίτευξη του κατάλληλου σχεδίου
διαχείρισης των υδάτινων πόρων».
«Οι όποιες επιλογές θα πρέπει να είναι σύμφωνες με το κοινοτικό δίκαιο και
τις δικαστικές αποφάσεις» προσέθεσε ο Δ.Ρέππας, ενώ την Τρίτη εκδικάζεται
προσφυγή Περιβαλλοντικών Οργανώσεων ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αποστολή της παραπάνω ανάρτησης : Θ.Λιάπης .


Και το σχόλιο απο το "kourdisto portokali" .
Δεν δικαιούται ο Μήτσος ο Ρέππας, να προκαταλαμβάνει τη κυβέρνηση, δηλώνοντας οτι έχει το παρά να βάλει μπρος το έργο της εκτροπής του Αχελώου και να το τελειώσει σε δυο-τρία χρόνια. Πιο αρμόδια απο τον ίδιο είναι η Τίνα Μπιρμπίλη και πάνω απ όλους, η ίδια η Φύση.
Μια απόφαση καθοριστικής σημασίας για ανθρώπους και περιβάλλον, δεν μπορεί να προαναγγέλεται με αβάσταχτη ελαφρότητα.
Εκτός κι αν ο Μήτσος ο Ρέππας, έχει ανάγκη για κάποιους λόγους να δημοσιοποιήσει την θετική ψήφο του στην εκτέλεση ενος έργου, που δεν πείθει τη πλειοψηφία των επιστημόνων (περιβαντολλόγων κλπ) για την αναγκαιότητά του.
Μια σοβαρή μελέτη για την Εκτροπή του Αχελώου, προυποθέτει τη σύσταση μιας "Επιτροπής Σοφών", η εισήγηση της οποίας θα μπορούσε να έχει καθοριστική σημασία.
Μια "Επιτροπή Σοφών" κι οχι ενας οδοντίατρος, (αυτό έχει σπουδάσει ο κ. Ρέππας) θα πρέπει ν αποφασίσει για την εκτροπή η μη του Αχελώου.

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Epirusgate.blogspot.com για τον Ε-65 .

Πιο κοντά η Αθήνα μέσω… Τρικάλων .



Ο οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερος ως Ε65, δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ξεκίνησε ουσιαστικά να «δουλεύεται» από τις από τις αρχές του καλοκαιριού.Ο αυτοκινητόδρομος είναι εντελώς νέος δρόμος, μήκους 175 χλμ., που κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ ξεκινώντας από τη Λαμία και διασχίζοντας τη θεσσαλική πεδιάδα με την Εγνατία οδό. Κυριολεκτικά ενώνει την Ελλάδα. Ο Ε-65 διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της ‘Οθρυος, τον θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό, περνώντας πολύ κοντά στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στην Καλαμπάκα ως τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί με έναν άλλο μεγάλο άξονα, την Εγνατία οδό στον Δρυμό της Πίνδου και συγκεκριμένα στον κόμβο Καλλιθέας του δήμου Γόργιανης. Για τους Ηπειρώτες η παράδοση της Εγνατίας άνοιξε νέους δρόμους προς τη Βόρεια Ελλάδα. Ωστόσο το ανατολικό, κεντρικό και νότιο τμήμα της χώρας παραμένει ακόμα ένας Γολγοθάς υπομονής, ταλαιπωρίας και επικινδυνότητας. Η Ιόνια οδός φαίνεται ότι θα αργήσει ακόμα πάρα πολύ, όπως και η κατασκευή της Εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου. Βεβαίως μεγάλο ζητούμενο για τους Γιαννιώτες είναι η προσέγγιση της πρωτεύουσας. Σήμερα όποιος επιλέξει να ταξιδέψει από τα Γιάννενα μέσω Τρικάλων, Καρδίτσας και Λαμίας ο χρόνος του ταξιδιού και μόνο λόγω της ύπαρξης του τμήματος της Εγνατίας (κόμβος Πεδινής –Κόμβος Παναγιάς) έχει μειωθεί κατά σχεδόν μία ώρα, ενώ είναι κατά πολύ φθηνότερος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η Εγνατία οδός, επιβλέπουσα αρχή του κεντρικού οδικού άξονα, φαίνεται ότι από τα Γιάννενα μέχρι τη Λαμία ο χρόνος που θα χρειάζεται είναι μόλις δύο ώρες. Με άλλες δύο ώρες ταξίδι σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο φτάνει κανείς στην Αθήνα. Σήμερα το ταξίδι μέχρι τη Λαμία ξεπερνά τις τρεις ώρες. Βεβαίως έρχονται πιο κοντά και οι θεσσαλικές πόλεις: η Καλαμπάκα, τα Τρίκαλα, η Λάρισα και ο Βόλος με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής. Επίσης ο νέος αυτοκινητόδρομος δημιουργεί μεγάλες ελπίδες ανάτασης της οικονομίας κυρίως της περιοχής της Δυτικής Θεσσαλίας που σήμερα έχει ένα εθνικό δρόμο μέτριας διατομής χωρίς ασφάλεια με πολλές και επικίνδυνες στροφές να προσεγγίσει κανείς πόλεις όπως η Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, ενώ η διέλευση από τα Γρεβενά στην Καλαμπάκα είναι ένας άθλος της τετρακίνησης... Έτσι σε συνάρτηση με την Ιόνια Οδό, τον Αυτοκινητόδρομό Αιγαίου και την Εγνατία με τους κάθετους άξονες δημιουργείται ένα σημαντικότατο οδικό πλέγμα στην Ηπειρωτική Ελλάδα που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη όλως των περιοχών που διέρχονται αυτοί οι οδικοί άξονες. Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει: Δύο κλάδους κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με μεσαία νησίδα (new jersey), 23 Ανισόπεδους Κόμβους, 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), 6 κέντρα εκμετάλλευσης και συντήρησης, σήραγγες μήκους 10 χλμ., απλές γέφυρες 2,5 χλμ. Και κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ. Η (υποτιθέμενη) προθεσμία περαίωσης είναι εξήντα έξι (66) μήνες για το σύνολο του έργου. Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο παραχωρησιούχος οφείλει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι Ε.Ο Καρπενησίου, ενώ σε προθεσμία 45 μηνών το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία .

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

Μοναχός στον Αϊ Γιώργη Μυροφύλλου !

Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του νομού μας είναι το μοναστήρι του Αϊ Γιώργη στο Μυρόφυλλο. Μάλιστα έχει συνταχθεί από χρόνια μια μελέτη η οποία προβλέπει την διάσωσή του (… εάν και όταν!) ολοκληρωθεί η εκτροπή του Αχελώου και το φράγμα Συκιάς και δημιουργηθεί στην περιοχή λίμνη.
Στοιχεία για την ιστορία της Μονής ανάγονται στον 17ο αιώνα και στην περίοδο της ακμής του υπήρχαν κατά την παράδοση 365 κελιά μοναχών, αποθήκες και βοηθητικοί χώροι. Το Μοναστήρι παρέμενε για πολλά χρόνια έρημο, ωστόσο εδώ και λίγο καιρό ένας ιερομόναχος πήρε την απόφαση και εγκαταβιεί πλέον σε αυτό, δίνοντάς του και πάλι ζωή.

Μακάρι να τον ακολουθήσουν και άλλοι και να αποκτήσει ξανά ο Αϊ Γιώργης την παλιά του αίγλη…

Τα ίδια Παντελάκη μου , τα ίδια Παντελή μου . . . . .

Ηγεσία υπουργείου : Τα έργα στον Αχελώο θα συνεχιστούν...
Ισχυρές δεσμεύσεις απέσπασε ο νομάρχης Καρδίτσας και πρόεδρος της ΠΑΣΕ Φώτης Αλεξάκος από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη συνέχιση των έργων εκτροπής του Αχελώου.
Στη συνάντηση που είχε χθες με τους υφυπουργούς Γιάννη Μαγκριώτη και Θάνο Μωραϊτη συζήτησαν την πορεία των έργων μερικής εκτροπής του άνω ρου του Αχελώο, με το νομάρχη να θέτει το ζήτημα ολοκλήρωσης του έργου, οι δαπάνες του οποίου ανέρχονται μέχρι σήμερα στο ποσό των 392.000.000 ευρώ.Η ηγεσία του υπουργείου δεσμεύτηκε ότι θα παρέχει ισχυρή νομική στήριξη, μέσω των δικηγόρων της, για την απόρριψη της αίτησης αναστολής του έργου από την WWF, η οποία εκδικάζεται την επόμενη Τρίτη. Δεσμεύθηκαν δε ως πολιτεία να κινηθούν παράλληλα σε τρείς στόχους. Πρώτον, για τη συνέχιση των εργασιών στο έργο του Αχελώου, δεύτερον για την έμφαση στις καλές πρακτικές για την ορθολογικότερη διαχείριση των νερών του υδατικού διαμερίσματος της Θεσσαλίας με τις υφιστάμενες υποδομές και τρίτον για την αύξηση των πιστώσεων για την κατασκευή έργων ταμίευσης νερού και άρδευσης στη Θεσσαλία.
Ο κ. Αλεξάκος ζήτησε επιπλέον την εγγραφή στον προϋπολογισμό του 2010 ποσού 40.000.000 ευρώ για τη συνέχιση των έργων και την προετοιμασία για τη δημοπράτηση του τείχους προστασίας της Ιεράς Μονής Αγ. Γεωργίου Μυροφύλλου στο νομό Τρικάλων.
Να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει παραδοθεί η μελέτη από την ΔΕΗ στο ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να δημοπρατηθεί.
Πηγή :εφ."ενημέρωση" .