Τετάρτη, 24 Οκτωβρίου 2012

Εβδομάδα κρίσιμων απαντήσεων για τον Ε65 .

   
 
Κάτι άρχισε να κινείται από τους τοπικούς θεσμικούς εκπροσώπους ως προς τον Ε65 προς απάντηση, ίσως και του ερωτήματός μας για το αν υπάρχουν γκεσέμια . . . . .
Η προειδοποίηση (chic) τοπικών βουλευτών στον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ. κ. Αθανάσιο Μπούρα πως σε περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί συνάντηση των «γαλάζιων» βουλευτών με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη και τον ειδικό διαπραγματευτή κ. Ευθύμιο Βιδάλη, θα συνεργαστούν με την αντιπολίτευση στην κατάθεση ερώτησης με αφορμή της δηλώσεις του επικεφαλής της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ (είναι ο κατασκευαστής) κ. Περιστέρη, περί απόφασης εγκατάλειψης του έργου φαίνεται ότι πιάνει τόπο. Εντός της εβδομάδας (Δευτέρα μέχρι Τετάρτη) όπως φαίνεται, θα συναντηθούν βουλευτές της Ν.Δ. της Θεσσαλίας, της Δ. Μακεδονίας, της Ηπείρου και της Στερεάς Ελλάδας με τους προαναφερθέντες προκειμένου να δοθούν εξηγήσεις για το έργο .
Της συγκεκριμένης εξέλιξης προηγήθηκε ραντεβού πέντε «γαλάζιων» βουλευτών (μεταξύ των οποίων οι κύριοι Βλαχογιάννης και Ταμήλος) με τον κ. Περιστέρη ο οποίος τους παρέθεσε στοιχεία για το έργο και παρουσίασε τη δική του εκδοχή για την πορεία και τις προοπτικές υλοποίησης του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως προέκυψε από την συνάντηση, ο κατασκευαστής προτίθεται να «βάλει νερό στο κρασί του» ως προς τις απαιτήσεις από τις προσφυγές, ενώ επικαιροποίησε και το ενδιαφέρον του γι’ αυτό .
Αν δεχθούμε την ειλικρίνεια των δηλώσεών του (δεν μπορούμε άλλωστε να ισχυριστούμε το αντίθετο) προκύπτει το ερώτημα για τους άλλους τρεις παράγοντες που θα κρίνουν την τύχη του έργου. Ο πρώτος είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μέσω των οργάνων της (επιτροπή, ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων κλπ) είναι που θα βάλει και το «ζεστό χρήμα» για το έργο. Αυτό, αν τελικώς το βάλει και για τον Ε65, θα περάσει από το κράτος αφού δεν μπορεί να δοθεί απ’ ευθείας στις εταιρείες .
Επομένως, ο πρώτος παράγοντας είναι συνάρτηση του δευτέρου που είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση λοιπόν, θα πρέπει να αποδείξει το ειλικρινές της ενδιαφέρον για το έργο.
Ο τρίτος παράγοντας είναι οι τράπεζες. Μετά την απόκτηση της ATE BANK από την Πειραιώς, η τελευταία είναι που είναι η ισχυρότερη τράπεζα – χρηματοδότης του έργου η οποία επίσης θα πρέπει να αποδείξει την αποφασιστικότητά ως προς τη συνέχιση της χρηματοδότησης. Εκτός από την Πειραιώς είναι και η EUROPANK που έχει συμφέροντα στο έργο που ως γνωστό οδηγείται σε «γάμο» με την Εθνική.
Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι η εξίσωση για την επανεκκίνηση του Ε65 δεν είναι απλή, αλλά σύνθετη. Ωστόσο, δεν είναι άλυτη. Για να λυθεί θα πρέπει πρώτα να απαντηθεί ο άγνωστος Χ για το έργο που είναι οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, οπότε επιστρέφουμε ξανά στο ζήτημα της πολιτικής βούλησης που αποτελεί τον καθοριστικότερο παράγοντα για την υλοποίηση ή μη του Ε65 .
ΕΡΕΥΝΑ .

Δεν υπάρχουν σχόλια: