Τρίτη 31 Μαΐου 2011

O Καλλικράτης «αφανίζει» τις ορεινές περιοχές .

Μπορεί στην αρχαιότητα να ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες, όμως στη σύγχρονη εποχή της αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης αποδεικνύεται μάλλον αγεωγράφητος. Για τον «Καλλικράτη» ο λόγος, ο οποίος ελαχιστοποίησε την ορεινή Ελλάδα. Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, το Καρπενήσι, η Δίρφυς, το Αμύνταιο, τα Καλάβρυτα, η Δημητσάνα, η Μάνη, το Μπέλες, ο Χολομώντας, το Πάικο, το Βέρμιο, τα Πιέρια, ο Κίσαβος, το Φεγγάρι της Σαμοθράκης, το Υψάριο της Θάσου, ακόμη και ο Ολυμπος εξαφανίστηκαν διοικητικά από τα ορεινά της χώρας. Οι ημιορεινοί και ορεινοί δήμοι της χώρας από 61,6% επί «Καποδίστρια», έπεσαν μόλις στο 9,5% με τον «Καλλικράτη». Mελέτη του Ε.Μ.Π.
Πανεπιστημιακοί του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Περιβάλλον και Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών», του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου -το μοναδικό μεταπτυχιακό για θέματα ορεινών περιοχών στην Ελλάδα- με επιστολή διαμαρτυρίας κάνουν λόγο για «έγκλημα που σβήνει την ορεινή Ελλάδα από τον διοικητικό χάρτη».
Υποστηρίζουν πως η «Καλλικράτεια» συνένωση, με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσει σε περαιτέρω περιθωριοποίηση και μαρασμό των ορεινών περιοχών. Η επιστολή απευθύνεται στον υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννη Ραγκούση και συνυπογράφεται από τον πρύτανη του ΕΜΠ, καθηγητές του μεταπτυχιακού προγράμματος του ΕΜΠ, καθώς και από τους δημάρχους Καρπενησίου, Δίου -Ολύμπου, Γορτυνίας, Παγγαίου, Κιλκίς, Διρφύων-Μεσσαπίων, Ανατολικής Μάνης, Σαμοθράκης, Καλαβρύτων και Αμυνταίου.
Μπορεί το ελληνικό τοπίο να είναι ταυτισμένο, ακόμα και στον παγκόσμιο κοινό νου, με το δίπολο «ήλιος-θάλασσα», όμως η Ελλάδα είναι μια χώρα κατά βάση ορεινή. Εκτεταμένες οροσειρές, από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη, και περισσότερες από 3.000 καταγεγραμμένες βουνοκορφές συνιστούν το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της ελληνικής γεωγραφίας: την ορεινότητα.

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Συνάντηση εργαζομένων των ΚΕΠ και δημάρχων .

Συναντήσεις με τους Δημάρχους των τεσσάρων Καλλικρατικών Δήμων είχε η Συντονιστική Επιτροπή των μονίμων υπαλλήλων εργαζομένων στα Κ.Ε.Π με τους οποίους συζήτησε το θέμα της αναγνώρισης της...
προϋπηρεσίας τους αλλά και τη μορφή της διεκδίκησής τους.
Σχεδόν το σύνολο των μονίμων υπαλλήλων των Κ.Ε.Π εργάστηκε στους Ο.Τ.Α και στις Ν.Α με συμβάσεις μίσθωσης έργου ακολουθώντας το ωράριο των δημοσίων υπηρεσιών , εκτελώντας τις εργασίες τους εντός των κτιρίων των οργανισμών και με την εποπτεία του Νομάρχη, Δημάρχου ή Κοινοτάρχη κατά περίπτωση, με μόνη διαφορά την μισθοδοσία τους.
Κάθε υπάλληλος των Κ.Ε.Π έχει σχεδόν πενταετή προϋπηρεσία καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες, εξάλλου η προϋπηρεσία (24μηνη) ήταν προαπαιτούμενη στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ που ακολούθησαν.
Παρόλα αυτά, παρά τις υποσχέσεις τόσο της προηγούμενης όσο και της σημερινής κυβέρνησης για νομοθετική ρύθμιση του θέματος παραμείναμε στα θα…!!!
Αντιμετωπιζόμαστε ως υπάλληλοι δεύτερης κατηγορίας αφού με τροποποίηση που κατατέθηκε στη Βουλή, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία στους πρώην εργαζομένους στις Δημοτικές Επιχειρήσεις, με συμβάσεις αορίστου χρόνου, δίνοντάς τους τη δυνατότητα της βαθμολογικής και μισθολογικής τους εξέλιξης, κάτι που αρνούνται σ’ εμάς.
Κατόπιν τούτου είμαστε αναγκασμένοι εκ των πραγμάτων να διεκδικήσουμε το δίκαιό μας ενώπιον της δικαιοσύνης καταθέτοντας αγωγές κατά των Νέων Δήμων και ελπίζουμε ότι οι κ.κ Δήμαρχοι αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματός μας θα σταθούν δίπλα μας.
Σας ευχαριστούμε
Η Συντονιστική Επιτροπή
Βασιλείου Περικλής (Πύλης)
Κουρσοβίτης Χρήστος( Φαρκαδόνας)
Μπέλλου Ελένη ( Τρικάλων)
Παπαπολυζόπουλος Γεώργιος (Καλαμπάκας) .
Trikalaola .

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Ουδέν νεώτερον για τη γέφυρα Γκολφαρίου .

Παρά τις επιστολές και τα υπομνήματα των Μυροφυλλιτών οι αρμόδιοι φορείς εξακολουθούν να σιωπούν .

«Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» είναι ο τίτλος του διάσημου μυθιστορήματος του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ.....και επειδή και η γέφυρα Γκολφαρίου τείνει να εξελιχθεί σε μυθιστόρημα από το δυτικό μέτωπο του Νομού, της ταιριάζει ο συγκεκριμένος τίτλος. Ουδέν νεώτερον επομένως και για τη γέφυρα Γκολφαρίου η οποία παραμένει μισογκρεμισμένη τους τελευταίους μήνες.
Μετά τις επιστολές και τα υπομνήματα του κοινοτάρχη Μυροφύλλου κ. Γιώργου Ράπτη, σειρά έχει ο Σύλλογος Απόδημων Μυροφυλλιτών ο οποίος με επιστολή του, εκφράζει την αγανάκτησή του για την αδράνεια που παρατηρείται στην αποκατάσταση της οδικής σύνδεσης του χωριού.
Μεταξύ των άλλων στην ανοιχτή επιστολή τους, οι Απόδημοι Μυροφυλλίτες, ανέφεραν και τα εξής: «Πριν από έξι περίπου μήνες, ο φουρτουνιασμένος Αχελώος παρέσυρε και γκρέμισε τη γέφυρα Γκολφαρίου, στη θέση «Γιαλός», την οποία κατασκεύασε η ΔΕΗ πριν από 15 χρόνια, ως υποχρέωσή της για το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που εγκατέστησε στη Γλύστρα».
Στην ίδια επιστολή ανέφεραν:
«Η σημασία μιας γέφυρας είναι καθοριστικής σημασίας για την επικοινωνία των ανθρώπων. Στην περίπτωσή μας, διευκόλυνε τα μέγιστα τους κατοίκους της περιοχής κι όχι μόνο. Η κοινότητα Μυροφύλλου ανήκει μεν διοικητικά στο νομό Τρικάλων, αλλά υπάγεται στο Βουργαρέλι Άρτας, το πιο κοντινό κέντρο εμπορίου και υπηρεσιών.
Τα παιδιά του χωριού πάνε στο εκεί Γυμνάσιο-Λύκειο, ασθενείς στο Κέντρο Υγείας, στο Αστυνομικό τμήμα, το Ταχυδρομικό ταμιευτήριο κι άλλες υπηρεσίες. Τώρα, θα πρέπει να διανύουμε διπλάσια χιλιόμετρα και σε δρόμο κακής βατότητας».
Επειδή πρόκειται για ζωτικής σημασίας έργο, οι απόδημοι, όπως πολύ περισσότερο και οι μόνιμοι κάτοικοι Μυροφύλλου ζητούν την άμεση προώθηση του έργου, το οποίο ωστόσο, παραμένει εκτός πλάνων των συναρμόδιων φορέων. Κυρίως, του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών το οποίο στις σημερινές εποχές των ισχνών αγελάδων για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση, είναι το μόνο που μπορεί να χρηματοδοτήσει (από τα έκτακτα τομεακά κονδύλια) την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου.
Η ΕΡΕΥΝΑ .

Ακόμα και εδώ στη Β' Εθνική .

Στην Β`...εθνική Τμήμα της Οδού Τρικάλων-Άρτας .



Την Τρίτη, καλείται το Δημοτικό Συμβούλιο Τρικάλων, να αποφασίσει επί αιτήματος της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Υπερπεριφέρειας Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας, να αποχαρακτηριστεί τμήμα της Εθνικής Οδού Τρικάλων-Άρτας.
Το Τμήμα, είναι από το ύψος του δακτυλίου Τρικάλων μέχρι την παράκαμψη Πύλης-Παλαιομοναστήρου και το αίτημα να θεωρηθεί το Τμήμα αυτό ως «δευτερεύον οδικό δίκτυο»…
Πρακτικά πρόκειται για μια υποβάθμιση της οδού, με ότι αυτό συνεπάγεται σε μελλοντικές χρηματοδοτήσεις για οδικές παρεμβάσεις....
Trikalanews .

Όσοι πιστοί προσέλθετε . . . . . .

Μια σειρά διαγωνισμοί για την εκμίσθωση βοσκοτόπων στα ορεινά του δήμου Πύλης θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2011.Οι δύο από τους τρεις διαγωνισμούς αφορούν βοσκοτόπους της Τοπικής Κοινότητας Νεραϊδοχωρίου.
Αναλυτικά θα γίνει φανερός πλειοδοτικός διαγωνισμός για την εκμίσθωση των παρακάτω βοσκοτόπων:
1. Στη θέση «ΠΡΙΠΟΡΙ» της Τοπικής Κοινότητας Νεραϊδοχωρίου για τη θερινή περίοδο 2011. Ως πρώτη προσφορά ορίζεται το ποσό των 6.000,00 € και είναι δεκτά προς βοσκή μόνο πρόβατα.
2. Στη θέση «ΝΕΡΑΪΔΑ» της Τοπικής Κοινότητας Νεραϊδοχωρίου για τη θερινή περίοδο 2011.
Ως πρώτη προσφορά ορίζεται το ποσό των 6.500,00 € και είναι δεκτά προς βοσκή μόνο πρόβατα.
Επίσης, εκτίθεται σε φανερό πλειοδοτικό διαγωνισμό η εκμίσθωση του βοσκοτόπου ΛΑΚΚΟΣ-ΠΥΡΓΟΣ-ΠΑΛΙΟΣΤΑΝΗ της Τ.Κ. Παχτουρίου, έκτασης 2.000 στρεμμάτων περίπου, για την θερινή περίοδο 2011.
Ως πρώτη προσφορά ορίζεται το ποσό των δύο χιλιάδων ευρώ (2.000,00€) και είναι δεκτά προς βοσκή: αιγοπρόβατα 1.000, βοοειδή 150.
Δεκτοί στη δημοπρασία γίνονται και λαμβάνουν μέρος δημότες και ετεροδημότες κατά επάγγελμα κτηνοτρόφοι.
Ο κάθε διαγωνιζόμενος θα πρέπει να προσκομίσει:
1. Εγγύηση συμμετοχής στο διαγωνισμό ανάλογη για τον κάθε βοσκότοπο σε εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης Τράπεζας ή του Ταμείου Παρακ/κων και Δανείων.
2. Φορολογική ενημερότητα και βεβαίωση της ταμειακής υπηρεσίας του Δήμου, ότι δεν έχει οφειλές από μισθώματα στο Δήμο .
Αλλά . . . . .
Έμπρακτη απόδειξη ότι δεν μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη του Νομού Τρικάλων

Μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία είχε η ΕΑΣ Βόλου, να διοργανώσει σήμερα μια σύσκεψη με αντικειμενικό σκοπό την προβολή και κυρίως την διάθεση στην Θεσσαλική αγορά τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας.
Το σκεπτικό, απλό, αφού είναι κοινά αποδεκτό ότι η στήριξη των τοπικών προϊόντων από τους Θεσσαλούς, θα επιφέρει ανάπτυξη στην περιοχή.
Και ενώ στην σύσκεψη, έβλεπε κανείς με ικανοποίηση την παρουσία εκπροσώπων από τους άλλους Θεσσαλικούς Νομούς, πάθαινε …κατάθλιψη από την απουσία των Τρικαλινών εκπροσώπων…
Σε καμιά περίπτωση ο μόνος σαν τον …κούκο στην σύσκεψη Αντιδήμαρχος, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «εκπροσώπηση του Νομού Τρικάλων». Εξάλλου ουδέποτε «ένας κούκος έφερε την Άνοιξη».
Φαίνεται ότι στα Τρίκαλα, τους αρμόδιους δεν τους απασχολούν τέτοια … ψιλά ζητήματα όπως η Ανάπτυξη του Νομού και το δείχνουν και εμπράκτως…
Η ΕΡΕΥΝΑ .

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Στο γνωστό σημείο . . . .

Καθίζηση δρόμου στα Στουρναρέικα .
Άμεση ήταν η ανταπόκριση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού και του αντιπεριφερειάρχη Τρικάλων Χρήστου Μιχαλάκη, προκειμένου να δώσουν λύση, σε πρόβλημα του οδικού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων.

Καθίζηση δρόμου στα Στουρναρέικα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πιο συγκεκριμένα, στην εθνική οδό Τρικάλων – Άρτας (Δημοτική Ενότητα Στουρναρέικων του Δήμου Πύλης), ο δρόμος έχει υποστεί καθίζηση με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται με δυσκολία.Ο κ. Μιχαλάκης, σε συνεργασία και σε διαρκή επικοινωνία με τον αντιδήμαρχο Πύλης κ. Τόλια, έστειλαν μηχανήματα, προκειμένου να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα που προέκυψε.Ο ίδιος πραγματοποίησε επίσκεψη στο συγκεκριμένο σημείο, προκειμένου να δει από κοντά το μέγεθος του προβλήματος και να ενημερωθεί για την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης.

e-enimerosi .

Συμφωνούν και σε κάτι . Αυτό και αν είναι είδηση . . . . . .

Κοινή επιστολή των Βουλευτών Τρικάλων του ΠαΣοΚ για την υπόθεση του ΑΟ Τρικάλα .
Σε επιστολή των Βουλευτών Τρικάλων του ΠαΣοΚ, Χρήστου Χάϊδου, Χρήστου Μαγκούφη και Σούλας Μερεντίτη , ...προς το ΔΣ της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και με κοινοποίηση στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργο Νικητιάδη και τον Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού Παναγιώτη Μπιτσαξή, αναφέρονται τα εξής.«Με την επιστολή μας αυτή θέλουμε να σας κοινοποιήσουμε την ομόθυμη και λελογισμένη αντίθεση των πολιτών και των φορέων του νομού Τρικάλων, στην απόφασή σας να αποκλείσετε την ποδοσφαιρική ομάδα της πόλης μας από τον θεσμό των play-off, απόφαση που έχει αναστατώσει την κοινωνία μας.
Η άδικη συμπεριφορά της επιτροπής της ΕΠΟ, δεν έχει απλά απογοητεύσει τους συμπολίτες μας, αλλά έχει προξενήσει προβληματισμό και υπόνοιες, ότι οι σκοπιμότητες υπερίσχυσαν του Δικαίου, και ότι το αποτέλεσμα δεν κρίνεται στο γήπεδο και τους αγωνιστικούς χώρους αλλά στο παρασκήνιο.
Σας παρακαλούμε θερμά λοιπόν, να πράξετε τα δέοντα για να αποκατασταθεί το Δίκαιο. Ελπίζουμε πως το αρμόδιο Διαιτητικό Δικαστήριο της ΕΠΟ θα επανορθώσει και θα αποδώσει δικαιοσύνη, ώστε η ιστορική Ποδοσφαιρική Ομάδα των Τρικάλων, να συνεχίσει να αγωνίζεται στα play-off».
Trikala News .

Τα μοναδικά " μαγαζιά " που θα μείνουν ανοιχτά . . .

Μένει η Δ.Ο.Υ. Τρικάλων και γίνονται «Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών» οι υπόλοιπες Δ.Ο.Υ. του Νομού .
Τι απαντά ο Υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς σε ερώτηση του Βουλευτή Τρικάλων Σωτήρη Χατζηγάκη.
Βάσει του σχεδίου μεταρρύθμισης της οργανωτικής δομής των ΔΟΥ που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, θα διατηρηθεί από μία Υπηρεσία στην πρωτεύουσα κάθε νομού και οι υπόλοιπες εφορίες θα αντικατασταθούν με Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών, ενώ ειδική μέριμνα θα ληφθεί για τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και το νησιωτικό χώρο. Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφο του υφυπουργού Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, προς απάντηση ερώτησης και του Βουλευτή Τρικάλων της Ν.Δ. Σωτήρη Χατζηγάκη για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στη λειτουργία του φοροελεγκτικού μηχανισμού και την ανασυγκρότηση του δικτύου των ΔΟΥ.
Όπως εκτιμά ο υφυπουργός, με την αλλαγή στο χάρτη των ΔΟΥ και την εσωτερική αναδιοργάνωσή τους, οι υπάλληλοι που υπηρετούν στις σημερινές ΔΟΥ θα αξιοποιηθούν καλύτερα με τη μετακίνησή τους στις διατηρούμενες, αναβαθμισμένες ΔΟΥ, προκειμένου να εξασφαλιστεί επάρκεια στελέχωσης αυτών και να επιτευχθεί αυξημένη αποτελεσματικότητα.
Επιπρόσθετα, ο κ. Κουσελάς υπογραμμίζει ότι με τη μεταρρύθμιση αυτή θα επιτευχθεί η μείωση του λειτουργικού κόστους, ο περιορισμός του κατακερματισμού των ΔΟΥ και η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για τη δραστηριοποίησή τους στο νευραλγικό τομέα των ελέγχων και τη δημιουργία νέων ευέλικτων μονάδων.
Trikala news .

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Είδες ο . . . πολιτισμός .

Νέα νεκρή αρκούδα στην Εγνατία Οδό .
Μία αρσενική αρκούδα βάρους 150 κιλών και ηλικίας 8-10 ετών, έπεσε θύμα τροχαίου ατυχήματος, όταν προσπάθησε να διασχίσει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, κοντά στο ρέμα Γκιώλη.

Νέα νεκρή αρκούδα στην Εγνατία ΟδόΠρόκειται για το 10oπεριστατικό που σημειώνεται στον κάθετο άξονα της Εγνατίας τα τελευταία 2,5χρόνια, ενώ στο διάστημα αυτό και στο συγκεκριμένο σημείο του αυτοκινητόδρομου έχουν συμβεί άλλα (3) τρία τροχαία ατυχήματα με θύματα αρκούδες.
Την Ομάδα Άμεσης Επέμβασης της Καλλιστώς ειδοποίησε το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων της Εγνατίας, αλλά όταν έφτασε στην περιοχή, δυστυχώς το ζώο ήταν ήδη νεκρό.
e-enimerosi .

Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Μπλά . . . . . Μπλά . . . . . Μπλά .

Κώστας Αγοραστός: «Παρουσίασαν τον Αχελώο ως… σχεδιαζόμενο έργο ενώ έχει ολοκληρωθεί στο 80%» .
«Θέλει ή δεν θέλει η κυβέρνηση να ολοκληρωθεί το έργο του Αχελώου;
Το ερώτημα αυτό καθίσταται εκ νέου επίκαιρο μετά τη συνεδρίαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς ο Νομικός Σύμβουλος του ΥΠΕΚΑ ήταν περιέργως διστακτικός στο να υποστηρίξει τη νομιμότητα και τη συμβατότητα του έργου από πλευράς ευρωπαϊκού δικαίου, αφού επέμενε στο να ομιλεί για "μελλοντικές" διαχειριστικές μελέτες».
Αυτό τόνισε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας και Πρόεδρος της ΠΑΣΕ Κώστας Αγοραστός σε συνέντευξη τύπου σήμερα στην Περιφέρεια καλώντας εκ νέου «τους συναρμόδιους Υπουργούς να πάρουν δημόσια μια υπεύθυνη και ξεκάθαρη θέση».
Ο κ. Αγοραστός, ο οποίος παρακολούθησε τη συνεδρίαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον Αχελώο χθες στο Λουξεμβούργο και αύριο Πέμπτη θα ενημερώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας, ανέφερε στη δήλωσή του:
«Κατά την ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης διεξαχθείσα διαδικασία, αναδείχθηκαν από την πλευρά των συνηγόρων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της ΔΕΗ όλα τα στοιχεία εκείνα τα οποία αποδεικνύουν ότι πρόκειται περί ενός πολύπλοκου τεχνικού έργου το οποίο όχι μόνον δεν πλήττει το περιβάλλον αλλά αντίθετα είναι αυτό καθεαυτό οικολογικού χαρακτήρα αφού λαμβάνει υπ΄όψιν του αφενός την προστασία του ποταμού Αχελώου - με τη μεταφορά πολύ μικρού ποσοστού όγκου υδάτων του άνω ρου του Αχελώου προς τη Θεσσαλία - και αφετέρου προστατεύει τη Θεσσαλία από την ερημοποίηση - υφαλμύρωση των εδαφών της καθώς και το ολόκληρο το οικοσύστημά της που πλήττεται από την έλλειψη βροχοπτώσεων .
Οι συνήγοροι της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της ΔΕΗ ανέδειξαν επίσης ότι η μεταφορά υδάτων από τον άνω ρου του Αχελώου προς τη Θεσσαλία δεν είναι ένα αρδευτικό έργο - όπως σκόπιμα το παρουσιάζουν οι πολέμιοί του και οι αντίδικοι ενώπιον του Δικαστηρίου - αλλά ένα σύνθετο τεχνικό έργο πολλαπλού σκοπού - πρωτίστως ενεργειακό, υδρευτικό και περιβαλλοντικό (εμπλουτισμός με ύδατα του Αχελώου των ποτάμιων συστημάτων της Θεσσαλίας).
Τέλος, επεσήμαναν και ανέδειξαν ιδιαίτερα το ότι τα έργα που σχετίζονται με την εκτροπή του Αχελώου έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 80% (συνολικά). Ορισμένα δε επιμέρους έργα (Μεσοχώρα κλπ) σε ποσοστό 95% και άνω. Η ως άνω θέση προκάλεσε αίσθηση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αφού από το φάκελο της υπόθεσης δεν προέκυπτε με σαφήνεια η φάση κατασκευής του έργου, σε ορισμένα δε σημεία το έργο αναφερόταν ως δήθεν σχεδιαζόμενο .
Εντύπωση προκάλεσε η στάση του Νομικού Συμβούλου του ΥΠΕΚΑ που εκπροσώπησε την Ελληνική Κυβέρνηση ο οποίος εκτός του ότι δεν επέδειξε την αναμενόμενη μαχητικότητα, περιέργως ήταν διστακτικός στο να υποστηρίξει τη νομιμότητα και τη συμβατότητα του έργου από πλευράς ευρωπαϊκού δικαίου, αφού επέμενε στο να ομιλεί για "μελλοντικές" διαχειριστικές μελέτες , οι οποίες ήδη εκπονούνται και με τις οποίες θα προσαρμοστεί το έργο στις νέες Κοινοτικές περιβαλλοντικές οδηγίες των υδάτινων οικοσυστημάτων.
Απορία επίσης προκάλεσε η εμμονή του να χαρακτηρίζει το νόμο (ο οποίος επέτρεψε τη συνέχιση εκτελέσεως των έργων) ως δήθεν "ανενεργό" λόγω του ότι με απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ έχει προσωρινά ανασταλεί η εφαρμογή του, ισχυρισμός ο οποίος προκάλεσε και την έντονη αντίδραση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο δια του Προέδρου του επεσήμανε ότι τα περί "ανενεργού" νόμου δεν ευσταθούν ...
Τέλος ερωτηματικά προκάλεσε και το γεγονός ότι ο νομικός συμπαραστάτης του Ελληνικού Δημοσίου επέδειξε την ίδια ανεξήγητη διστακτικότητα και επιφυλακτικότητα σε σχετικό διευκρινιστικό ερώτημα του Δικαστηρίου για το σε ποιά φάση βρίσκονται τα έργα της εκτροπής».
Αναπτύσσοντας την θέση της Περιφέρειας Θεσσαλίας ο κ. Κώστας Αγοραστός υποστήριξε ότι τα προδικαστικά ερωτήματα που έθεσε το Συμβούλιο της Επικρατείας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής ένωσης «στηρίζονται σε εσφαλμένες προϋποθέσεις» καθώς όπως εξήγησε:
«Το έργο μερικής εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου «προς τη Θεσσαλία» δεν αποτελεί έργο εκτροπής, αλλά μεταφοράς υδάτων κατά μικρό τμήμα τους θεσσαλικής προέλευσης εντός αυτού τούτου του θεσσαλικού διαμερίσματος. Δεν είναι επίσης έργο μεταφοράς, αλλά σύνθετο έργο εθνικής εμβέλειας, περιβαλλοντικής προστασίας λόγω δημιουργίας αξιοποιήσιμων τα μέγιστα τριών λιμνών επί ορεινών οικονομικώς νεκρών εδαφών. Πρόκειται για κατασκευή δυο φραγμάτων, τριών τεχνητών λιμνών, τεσσάρων υδροηλεκτρικών σταθμών και δυο σηράγγων. Η κατασκευή του άρχισε σχεδόν προ 30ετίας.
Η μερική μικρή κατʼ όγκο -εν σχέσει με τον συνολικό όγκο- μεταφορά υδάτων μέσω σηράγγων αφορά ύδατα εν τω συνόλω πηγάζοντα από το θεσσαλικό διαμέρισμα και όχι από την Ήπειρο. Άρα πρόκειται για αυτό τούτο το υδρογεωλογικό διαμέρισμα της Θεσσαλίας, που έχει με νόμο καθοριστεί και ταυτίζεται με τη ΛΑΠ Πηνειού και όχι του Αχελώου.
Η έναρξη του όλου εγχειρήματος [φράγματος ταμιευτήρα και ΥΣ στην Μεσοχώρα Τρικάλων- σήραγγας από Μεσοχώρα προς Γλύστρα Τρικάλων- φράγματος, ταμιευτήρα και ΥΣ στη Συκιά και στη συμβολή των ορίων Άρτης, Καρδίτσης και Τρικάλων- σήραγγας μερικής εκτροπής (ορθώς μάλλον μεταφοράς) του άνω ρου προς Θεσσαλία (ορθώς μάλλον μικρού τμήματος υδατίνου όγκου από και προς Θεσσαλία) και ΥΣ- αναρυθμιστικής δεξαμενής και ΥΣ στο Μαυρομάτη Καρδίτσας] στο μελετητικό στάδιο έχει ηλικία 40 περίπου ετών και στο κατασκευαστικό 30 περίπου ετών.
Το έως τώρα κόστος έχει υπερβεί τα 600 εκ. ευρώ και το έργο είναι σχεδόν περατωμένο. Ενόψει τούτου, δεν είναι αιτιολογημένη η αντιμετώπιση αυτού του εθνικής εμβέλειας έργου, ως σχεδιαζομένου έργου, όπως τούτο υπολαμβάνει το παράρτημα 1, που συντίθεται από ερώτημα του ΣτΕ, το οποίο επί λέξει έχει ως εξής : «Λαμβανομένου υπόψη ιδίως του 11ου προδικαστικού ερωτήματος, υπήρχαν κατά την ημερομηνία θεσπίσεως του νόμου 3481/06 περιοχές χαρακτηρισθείσες ως ζώνες ειδικής προστασίας κατά την έννοια της οδηγίας 79/409, οι οποίες θίγονταν από το σχεδιαζόμενο έργο της εκτροπής του ποταμού Αχελώου;»
Η φύση του ερωτήματος καταδεικνύει άγνοια του τί ακριβώς συμβαίνει. Το ερώτημα εμπεριέχει τρεις εσφαλμένες προϋποθέσεις: Η πρώτη και θεμελιώδης αναφέρεται σε φερόμενο ως «σχεδιαζόμενο» και όχι ως σχεδόν τελειωθέν εθνικό έργο γιγαντιαίου κόστους έως σήμερα μιας κατεστραμμένης ελληνικής οικονομίας. Η δεύτερη αναφέρεται σε φερόμενη εκτροπή του ποταμού Αχελώου, ενώ δεν πρόκειται καν περί εκτροπής -κατʼ ακριβολογία- υδάτων, διότι εκτροπή είναι η μεταφορά υδάτων από ένα υδατικό διαμέρισμα σε ένα άλλο και όχι η διευθέτηση υδάτων εντός αυτού τούτου του διαμερίσματος. Η τρίτη και τελευταία εσφαλμένη προϋπόθεση είναι η κατά το ερώτημα φερόμενη εκτροπή ενός ολόκληρου ποταμού, ενώ πρόκειται περί μερικής μεταφοράς υδάτων περιορισμένου όγκου πολύ μικρότερης ποσότητας εκείνης των καθαρώς θεσσαλικών υδάτων.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη, ότι είναι εσφαλμένη η παραδοχή της απόψεως του ΣτΕ, ότι ο Αχελώος πηγάζει από την Ήπειρο. Σχεδόν στα όρια των νομών Τρικάλων και Ιωαννίνων είναι μια μόνο από τις πάμπολλες πηγές –ρύακες του ποταμού, ακόμη και ο Ασπροπόταμος που επικαλέσθηκε στο δικαστήριο η πλευρά των Αιτωλοακαρνανων. Τούτο περιέργως έχει μέχρι τώρα αγνοηθεί. Θεωρώ με μια πρώτη προσέγγιση, ότι τα θεσσαλικά ύδατα θα μπορούσαν στα πλαίσια ολοκλήρωσης ενός συνθέτου έργου, να μετακινηθούν προς την προβληματική σήμερα θεσσαλική πεδιάδα σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες με δεδομένο, ότι η Θεσσαλία είναι τριπλάσια σε έκταση περιοχή εκείνης της Αιτωλοακαρνανίας, τα δε ύδατά της αφαιρουμένου του Αχελώου είναι λιγότερα του ¼ εκείνων της Αιτωλοακαρνανίας.
Η Ελλάδα είναι χώρα σε δραματική οικονομική κατάσταση. Το δε ενεργειακό της ισοζύγιο ασκεί αποφασιστική σημασία διαχρονικά αλλά και ιδιαίτερα στην παρούσα φάση. Αυτή η χώρα πληρώνει γιγαντιαία ποσά ρύπων από την εκμετάλλευση λιγνιτικών κοιτασμάτων. Την ίδια ώρα πολλοί και κατά τρόπο μη ευχερώς κατανοητό αγνοούν θεμελιώδεις παραμέτρους του εγχειρήματος : «Έργο Αχελώος» και μάχονται για τη ματαίωσή του.
Η τυχόν παραδοχή και της τελευταίας αιτήσεως ακυρώσεως και η κατʼ ακολουθία ματαίωση των έργων του Αχελώου θα επιβαρύνει τα μέγιστα το περιβάλλον, θα προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, θα ματαιώσει την αξιοποίηση του περιβάλλοντος των τεχνητών λιμνών (ιδανικό παράδειγμα η λίμνη Πλαστήρα, όπου προ αυτής υπήρχε ερήμωση του τόπου) και ισχυρό οικονομικό πλήγμα στην οικονομία της χώρας. Ένα εγκαταλελειμμένο έργο αυτού του μεγέθους δημιουργεί οικονομικώς και περιβαλλοντικώς ισόβια και ανυπέρβλητα εμπόδια ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας. Εν τέλει: Μεταξύ ολοκληρώσεως και εγκαταλείψεως των έργων ποια είναι η σχέση ζημίας και οφέλους;
Trikalanews .