Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Epirusgate.blogspot.com για τον Ε-65 .

Πιο κοντά η Αθήνα μέσω… Τρικάλων .



Ο οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερος ως Ε65, δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ξεκίνησε ουσιαστικά να «δουλεύεται» από τις από τις αρχές του καλοκαιριού.Ο αυτοκινητόδρομος είναι εντελώς νέος δρόμος, μήκους 175 χλμ., που κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ ξεκινώντας από τη Λαμία και διασχίζοντας τη θεσσαλική πεδιάδα με την Εγνατία οδό. Κυριολεκτικά ενώνει την Ελλάδα. Ο Ε-65 διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της ‘Οθρυος, τον θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό, περνώντας πολύ κοντά στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στην Καλαμπάκα ως τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί με έναν άλλο μεγάλο άξονα, την Εγνατία οδό στον Δρυμό της Πίνδου και συγκεκριμένα στον κόμβο Καλλιθέας του δήμου Γόργιανης. Για τους Ηπειρώτες η παράδοση της Εγνατίας άνοιξε νέους δρόμους προς τη Βόρεια Ελλάδα. Ωστόσο το ανατολικό, κεντρικό και νότιο τμήμα της χώρας παραμένει ακόμα ένας Γολγοθάς υπομονής, ταλαιπωρίας και επικινδυνότητας. Η Ιόνια οδός φαίνεται ότι θα αργήσει ακόμα πάρα πολύ, όπως και η κατασκευή της Εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου. Βεβαίως μεγάλο ζητούμενο για τους Γιαννιώτες είναι η προσέγγιση της πρωτεύουσας. Σήμερα όποιος επιλέξει να ταξιδέψει από τα Γιάννενα μέσω Τρικάλων, Καρδίτσας και Λαμίας ο χρόνος του ταξιδιού και μόνο λόγω της ύπαρξης του τμήματος της Εγνατίας (κόμβος Πεδινής –Κόμβος Παναγιάς) έχει μειωθεί κατά σχεδόν μία ώρα, ενώ είναι κατά πολύ φθηνότερος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η Εγνατία οδός, επιβλέπουσα αρχή του κεντρικού οδικού άξονα, φαίνεται ότι από τα Γιάννενα μέχρι τη Λαμία ο χρόνος που θα χρειάζεται είναι μόλις δύο ώρες. Με άλλες δύο ώρες ταξίδι σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο φτάνει κανείς στην Αθήνα. Σήμερα το ταξίδι μέχρι τη Λαμία ξεπερνά τις τρεις ώρες. Βεβαίως έρχονται πιο κοντά και οι θεσσαλικές πόλεις: η Καλαμπάκα, τα Τρίκαλα, η Λάρισα και ο Βόλος με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και την ανάπτυξη της περιοχής. Επίσης ο νέος αυτοκινητόδρομος δημιουργεί μεγάλες ελπίδες ανάτασης της οικονομίας κυρίως της περιοχής της Δυτικής Θεσσαλίας που σήμερα έχει ένα εθνικό δρόμο μέτριας διατομής χωρίς ασφάλεια με πολλές και επικίνδυνες στροφές να προσεγγίσει κανείς πόλεις όπως η Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, ενώ η διέλευση από τα Γρεβενά στην Καλαμπάκα είναι ένας άθλος της τετρακίνησης... Έτσι σε συνάρτηση με την Ιόνια Οδό, τον Αυτοκινητόδρομό Αιγαίου και την Εγνατία με τους κάθετους άξονες δημιουργείται ένα σημαντικότατο οδικό πλέγμα στην Ηπειρωτική Ελλάδα που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη όλως των περιοχών που διέρχονται αυτοί οι οδικοί άξονες. Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει: Δύο κλάδους κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με μεσαία νησίδα (new jersey), 23 Ανισόπεδους Κόμβους, 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), 6 κέντρα εκμετάλλευσης και συντήρησης, σήραγγες μήκους 10 χλμ., απλές γέφυρες 2,5 χλμ. Και κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ. Η (υποτιθέμενη) προθεσμία περαίωσης είναι εξήντα έξι (66) μήνες για το σύνολο του έργου. Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο παραχωρησιούχος οφείλει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι Ε.Ο Καρπενησίου, ενώ σε προθεσμία 45 μηνών το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία .

1 σχόλιο:

ενεργος πολιτης είπε...

Σχετικα με το σχολιο σας, το βρισκω πολυ καιριο και πετυχημενο.Παντα πιστευα οτι καθοριστικο ρολο στην αναπτυξη της Ηπειρου θα επαιζε η αρση της συγκοινωνιακης απομονωσης της περιοχης μας,λογω του μεγαλου ορεινου ογκου της Πινδου.Ευτυχως η εναρξη λειτουργειας της Εγνατιας οδου ηδη εδειξε τα θετικα της αποτελεσματα στη νεα δυναμικη αναπτυξη του τοπου μας,αλλωστε ειχα εκφρασει δημοσια πολλες φορες την αποψη οτι η αναπτυξη για την περιοχη μας θα ερχοταν απο τον βορρα.Ο νοτος δηλαδη η Αθηνα, αν πραγματικα προσφερονταν για την ανπτυξη της Ηπειρου,αυτο θα ειχε συμβει χρονια τωρα σε σχεση με την καλυτερη προσβασιμοτητα.Δυστυχως καποιοι ηλπιζαν και ελπιζουν ακομη σημερα οτι ο δυτικος αξονας (Ιονια Οδος)ειναι αυτος που θα εφερνε τελικα την πολυποθητη αυτη αναπτυξη.Ομως και αυτος ο δρομος καθως φαινεται μαλλον θα αργησει πολυ.Ερχομενη ετσι η συνδεση στην οποια αναφερεστε,της Ε-65 με τον οδικο αξονα της Εγνατιας θα αρει οριστικα την απομονωση της Ηπειρου με τη συνδεση της ανατολικης και δυτικης Ελλαδας.Για αυτο το κριμα και η ευθυνη σε ολους εκεινους τους παραγοντες του Νομου Πρεβεζας που εξυπηρετωντας μονο δικες τους σκοπιμοτητες και συμφεροντα,δεν ειδαν ποτε ως μεγαλη και επιτακτικη αναγκαιοτητα την καθετη συνδεση του νομου μας με την Εγνατια στο υψος της Τυριας Ιωαννινων.Η συνδεση αυτη θα αρει πραγματικα και τον δικο μας Νομο(μοναδικο καθολο το μηκος της Εγνατιας)απο την απομονωση και θα του δωσει μεγαλη προοπτικη αναπτυξης. Υπαρχει λιγος χρονος ακομη να ανασκουμποθουμε χωρις να εθελοτυφλουμε και να συσπειρωθουμε στην κοινη διεκδικηση του παραπανω δρομου(παραεγνατια)διοτι σε 2-3 χρονια το πουλακι της αναπτυξης θα εχει δυστυχως πεταξει.Ο Νομος Πρεβεζας,η Πολη της Πρεβεζας με το Λιμανι της,το διεθνες Αεροδρομιο του Ακτιου και την Αρχαια Νικοπολη αλλα και ολοι οι Πολιτες ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ.Παρακαλω αν συμφωνειτε προωθηστε το σχετικο σχολιο.