Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΝΤΕΛΛΟΣ: «Οι καλύτερες μέρες στην εκπαίδευση είναι προ των πυλών» .

4 ερωτήσεις στον Βασίλη Μαντέλλο, Υποψήφιο για το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών νομού Τρικάλων .

Συνέντευξη στον Τάσο Πλέντζα στην εφημερίδα "ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ".




Την ψήφο των δασκάλων διεκδικεί στις σημερινές εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου, ο υποψήφιος με την παράταξη της ΠΑΣΚ, Βασίλης Μαντέλλος, έχοντας να επιδείξει έντονη παρουσία στα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου.
Διετέλεσε 4 χρόνια γραμματέας της ΠΑΣΚ Δασκάλων Αν. Αττικής, επί 6 χρόνια ήταν μέλος του Δ.Σ. του ίδιου Συλλόγου και 2 χρόνια αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Αν. Αττικής. Εκτός, όμως, από τη συνδικαλιστική δράση στη σημερινή συνέντευξη στην «Ε», επισημαίνει ότι στα κριτήρια με τα οποία θα πρέπει να επιλεγούν οι εκπρόσωποι των Τρικαλινών δασκάλων στο νέο συλλογικό τους όργανο, είναι η προσφορά στα τοπικά δρώμενα, καθώς και η γνώση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Το σημαντικότερο πρόβλημα, όπως επισημαίνει σε τοπικό επίπεδο είναι οι ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, ενώ αναφέρεται και στις προτάσεις της ΠΑΣΚ για την βελτίωση των συνθηκών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει τη βούληση αλλά και σχέδιο για να προχωρήσει στις αναγκαίες τομές.
- Οι δάσκαλοι προσέρχονται στις κάλπες για την ανάδειξη νέας διοίκησης. Με ποια κριτήρια πιστεύεται ότι θα πρέπει να επιλέξουν τα πρόσωπα που θα τους εκπροσωπήσουν στο νέο συλλογικό τους όργανο;
«Τα πρόσωπα που θα επιλέξουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να τους εκπροσωπήσουν στο νέο Δ.Σ. του Συλλόγου πρέπει να συνθέτουν κάποια βασικά κριτήρια. Αναφέροντας μερικά θα σας πω:
- Η προσφορά στα συνδικαλιστικά μας όργανα τα προηγούμενα χρόνια.
- Η εν γένει παρουσία του στα κοινά. Ο εκπαιδευτικός πέρα από την παρουσία του στα συνδικαλιστικά δρώμενα οφείλει να έχει παρουσία στα τοπικά δρώμενα και προβλήματα της κοινωνίας στην οποία ζει. Ο εκπαιδευτικός δεν παύει να είναι μέλος της κοινωνίας και να έχει ενεργό ρόλο σʼ αυτή.
- Η προσωπικότητα του κάθε υποψηφίου, καθώς και οι αρχές τις οποίες πιστεύει.
- Η μη χειραγώγησή του από κατευθυντήριες γραμμές και η ελεύθερη έκφραση της άποψής του.
- Να είναι γνώστης των προβλημάτων του κλάδου, καθώς και του τρόπου αντιμετώπισής τους.
- Να είναι προσιτός, κοντά στο συνάδελφο και αρωγός στα προβλήματα που αντιμετωπίζει».

-Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε επίπεδο νομού;
«Το σημαντικότερο πρόβλημα στο νομό μας είναι το κτιριακό, το οποίο είναι ιδιαίτερα οξυμένο στα νηπιαγωγεία. Είναι απαράδεκτο να λειτουργούν νηπιαγωγεία σε ισόγεια πολυκατοικιών ή σε αίθουσες που προορίζονταν να λειτουργήσουν ως γκαράζ. Οι ελλείψεις και τα κενά είναι περισσότερα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Επίσης την τελευταία τριετία έχουμε μία καθυστέρηση του εξοπλισμού των σχολείων από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ)».
-Τι προτείνει η ΠΑΣΚ Δασκάλων για τη βελτίωση των συνθηκών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση;
«Στο χώρο της παιδείας η ΠΑΣΚ εκπαιδευτικών, σʼ όλη την πορεία της δίνει τη μάχη σʼ όλα τα επίπεδα για τη βελτίωση των συνθηκών της εκπαίδευσης. Σας αναφέρω επιγραμματικά τις θέσεις της ΠΑΣΚ:
- Μισθολογικά θέση της ΠΑΣΚ ήταν και είναι η καθιέρωση ενός τέτοιου μισθολογίου προτείνουμε και διεκδικούμε:
- 1400 ευρώ στο νεοδιόριστο.
- Κατάργηση των επιδομάτων και ενσωμάτωσή τους στο βασικό μισθό.
- Ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά
- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων και διατάξεων.
- Καμία μείωση των συντάξεων.
- Πλήρη σύνταξη των εκπαιδευτικών στα 30 χρόνια υπηρεσίας.
- Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης με αντικειμενικά, μετρήσιμα και αξιοκρατικά μόρια.
- Ολοήμερο σχολείο: Γενίκευση του θεσμού και διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στις θέσεις που δημιουργούνται.
- Δαπάνες για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
- Επιμόρφωση: Απουσιάζει παντελώς από την εκπαίδευση.
- Μεταθέσεις - αποσπάσεις: Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, να μοριοδοτηθεί και το σύστημα και στους λόγους υγείας.
- Αύξηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων».
- Πιστεύετε ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει τη βούληση να προχωρήσει σε τομές που είναι αναγκαίες στο χώρο της εκπαίδευσης;
«Κρίνοντας την προεκλογική υπόσχεση του πρωθυπουργού και επαναλαμβάνοντάς τη στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, για στήριξη της παιδείας και ανάδειξής της στα πρώτα θέματα, είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα δούμε καλύτερες μέρες στην εκπαίδευση.
Η νέα υπουργός κα Διαμαντοπούλου είναι γνώστης των θεμάτων της παιδείας.
Η πάγια θέση για αύξηση της χρηματοδότησης ήδη γίνεται πράξη. Ανακοινώθηκε 1 δις ευρώ στο φετινό προϋπολογισμό και 5% του ΑΕΠ στο τέλος της τετραετίας.
Η κα υπουργός σε συνάντηση με την Ομοσπονδία μας στις 19/10/2009 έδωσε απαντήσεις σε θέματα που ταλανίζουν το χώρο μας.
Ειδικότερα: Εντός της εβδομάδας θα καλυφθούν όλα τα κενά.
- Προτεραιότητα στο ολοήμερο σχολείο με ενιαίο πρόγραμμα, με πιλοτική εφαρμογή από την επόμενη σχολική χρονιά.
- Κατάργηση της ωρομισθίας.
- Επιλογή των στελεχών με αντικειμενικά - αξιοκρατικά κριτήρια.
- Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
Φαίνεται λοιπόν καθαρά από τις πρώτες μέρες της κυβέρνησης ότι και βούληση υπάρχει και σχέδιο υπάρχει και γνώση υπάρχει.
Οι καλύτερες μέρες που ανέφερα πιο πάνω νομίζω ότι είναι προ των πυλών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: