Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Ενδιαφέροντα άρθρα .

Άρθρο Νο 1 .
Μαγκριώτης: Η Θεσσαλία δεν θα διψάσει

«Σε καμιά περίπτωση δεν θα αφήσουμε τη Θεσσαλία χωρίς τους αναγκαίους υδάτινους πόρους, τα επόμενα χρόνια>> .

Με αυτά τα λόγια αναφέρθηκε σήμερα από τη Λάρισα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γ. Μαγκριώτης στη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει το θέμα της εκτροπής του Αχελώου. Όπως ξεκαθάρισε «η κυβέρνηση δια των αρμόδιων υπουργών προχώρησε στις ενέργειες που προβλέπει η κοινοτική οδηγία και ζητά το ΣτΕ. Σε λίγες μέρες, ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης της μελέτης, για τη δημιουργία του σχεδίου διαχείρισης των υδάτινων πόρων στην Περιφέρεια. Προβλέπεται, το Σεπτέμβριο του 2011, να έχει ολοκληρωθεί και μετά από τη δημόσια διαβούλευση έξι μηνών, όπως προβλέπει ο νόμος, θα παρθούν οι τελικές και εξειδικευμένες αποφάσεις. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων από την πλευρά του, αμέσως μετά την απόφαση του ΣτΕ, όρισε τρεις ειδικές επιτροπές με Έλληνες και ξένους επιστήμονες διεθνούς κύρους, για να μελετήσουν τα θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από το σταμάτημα των έργων. Το υπουργείο ήδη κατέθεσε τον προηγούμενο μήνα αίτημα άρσης της απαγόρευσης των εργασιών για τη σήραγγα Αχελώου».
Άρθρο Νο 2
Τέλος του 2014 έτοιμος ο Ε65 .


Ευθείες βολές κατά της προηγούμενης κυβέρνησης της Ν.Δ. για τον τρόπο που χειρίστηκε το μεγάλο έργο του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 εξαπέλυσε από την έδρα της περιφέρειας Θεσσαλίας ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης.
Υποστήριξε πως το έργο «θα γίνει σίγουρα» όμως, λόγω των υπαρκτών προβλημάτων «εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2014, ένα χρόνο δηλαδή μετά τη συμβατική του ημερομηνία».
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «η κατασκευή του, παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα που παρουσιάζουν και οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι. Αυτό οφείλεται στη βιασύνη και στην προχειρότητα με την οποία συγκροτήθηκαν οι συμβάσεις και δημοπρατηθήκαν τα έργα, το 2007, λίγο πριν τις πρόωρες εκλογές του Σεπτέμβρη. Επειδή οι συμβάσεις αυτές κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή, κάθε παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων επιφέρει οδυνηρές ποινικές ρήτρες. Παραβιάσεις υπάρχουν και από τις δυο πλευρές, δηλαδή από τον παραχωρησιούχο και το δημόσιο. Το πιο σημαντικό πρόβλημά τους, είναι η δέσμευση που πήρε η πολιτεία στις συμβάσεις αυτές, να παραδώσει όλα τα γήπεδα ελευθέρα στους κατασκευαστές, σε διάστημα μονό δώδεκα μηνών, από την ημέρα έναρξης της περιόδου παραχώρησης. Αυτή η δέσμευση είναι πληγή για τα έργα, για το ελληνικό δημόσιο και τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη. Πώς είναι δυνατόν η προηγούμενη κυβέρνηση να εκτιμούσε ότι μπορούσε σε δώδεκα μήνες να απαλλοτριώσει όλους τους χώρους για όλους τους αυτοκινητόδρομους;
Όμως, και αν ακόμα πετύχαινε αυτό το απίστευτο ρεκόρ, σε ποιον προϋπολογισμό είχε δεσμεύσει τους πόρους για να πληρώσει τις πανάκριβες απαλλοτριώσεις;»
Καταλήγοντας συμπλήρωσε πως «μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί τα 106 από τα 148 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου. Για τα υπόλοιπα 42 χλμ., μέχρι εκεί που ο Ε65 συνδέεται με την Εγνατία, το ΣτΕ έχει διατάξει προσωρινή παύση εργασιών για περιβαλλοντικούς λόγους. Τα προβλήματα αυτά θα τα λύσουμε με τη συνεργασία του παραχωρησιούχου και των τραπεζών, με το λιγότερο επώδυνο τρόπο για το δημόσιο. Εδώ και καιρό έχουμε ήδη δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες και οι λύσεις αυτές θα έρθουν στη Βουλή, όπως προβλέπει η σύμβαση»
e-enimerosi .

Δεν υπάρχουν σχόλια: