Τρίτη, 1 Ιουνίου 2010

Μετά τον Καλλικράτη μας τημωρούν και με τον Ε-65 .

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΚΑΙ Ε-65 .
Οι ξένες εταιρίες θέλουν ν’ αποχωρήσουν από τις Κοινοπραξίες .
Στον «αέρα» κινδυνεύουν να τιναχθούν τα μεγάλα έργα οδοποιίας στην Ήπειρο και της Θεσσαλιας , εξαιτίας της πρόθεσης των ξένων εταιριών να αποχωρήσουν από τις κοινοπραξίες. Τόσο για την Ιόνια Οδό, όσο και για τον άξονα της Κεντρικής Ελλάδος, τον Ε65, δυο έργα που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της Ηπείρου και της Θεσσαλίας , το μέλλον δεν διαγράφεται ευοίωνο, μιας και, ειδικά στην πρώτη περίπτωση, παρατηρούνται ήδη πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή της, τη στιγμή που το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσής της είναι ως το 2013.Στην κοινοπραξία της συμμετέχουν τρεις εταιρίες. Μια ελληνική, ο όμιλος «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ» και δυο Ισπανικές, η «Ferrovial» και η «ΑCS». Οι τελευταίες επιδιώκουν να αποχωρήσουν από την κοινοπραξία, καθώς από τους πρώτους μήνες συνεργασίας υπήρχαν σοβαρές προστριβές με την ελληνική πλευρά. Πρόσφατα, μάλιστα, η διοίκηση της «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ» επιβεβαίωσε πως η Ferrovial, που συμμετέχει μέσω της θυγατρικής Cintra, η οποία και εξειδικεύεται στις συμβάσεις παραχώρησης, πρότεινε να αγοράσουν το ποσοστό της, η πρόταση όμως δεν τελεσφόρησε, εξαιτίας οικονομικών διαφορών.Από την άλλη, η οικονομική κρίση και οι συνεπαγόμενες δυσκολίες, σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στην πορεία των κατασκευών, έχουν αναγκάσει την άλλη Ισπανική εταιρία, την ACS, να σκέφτεται το ενδεχόμενο αποχώρησής της από την κοινοπραξία.Είναι χαρακτηριστικό, ότι σε ένα μεγάλο κομμάτι της διαδρομής δεν έχουν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, στην Ήπειρο δε, φθάνουν μέχρι και το 10%, ενώ στην περιοχή Παλιοβούνα, στην Αιτωλοακαρνανία, έχουν διακοπεί οι εργασίες λόγω των προσφυγών που έγιναν.«Αυτό δεν σημαίνει μόνο καθυστέρηση. Αυτό σημαίνει έγερση αιτημάτων από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του Δημοσίου» είχε τονίσει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέπας.Δυσοίωνα είναι τα πράγματα και για τον Ε65, καθώς όπως αναφέρουν πηγές, είναι επιδοτούμενος και όχι ανταποδοτικός. Το Δημόσιο δηλαδή δεν πρέπει να προσδοκά άμεσα έσοδα.
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ .
Το θέμα των διοδίων, άλλωστε είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση φαίνεται να υπαναχωρεί στην προεκλογική της εξαγγελία για επαναδιαπραγμάτευση της τιμής των διοδίων, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της έκρηξης που σημειώνουν τα επιτόκια!Οι εργολάβοι σε συζητήσεις τους με το Υπουργείο τονίζουν πως η όποια επαναδιαπραγμάτευση των διοδίων θα επιφέρει ανατροπή των συμβάσεων παραχώρησης και είναι πιθανόν να αυξηθεί αύξηση του κόστους χρηματοδότησης, αφού οι τράπεζες θα ζητήσουν μεγαλύτερα επιτόκια.Παράλληλα, στο Υπουργείο δεν σκέφτονται την μείωση των εσόδων του Δημοσίου ώστε να περιοριστεί και το τίμημα των διοδίων, καθώς οι καιροί δεν το επιτρέπουν. Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί, ότι το Δημόσιο δεν έχει έσοδα από τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται! Είναι χαρακτηριστικό, πως το 2015 θα έχει τα πρώτα έσοδα από την Ιονία Οδό (μέσω των διοδίων του τμήματος Μεταμόρφωση - Σκάρφεια) .
Για τον Ε65 θα έχει έσοδα μόνο όταν επιστραφούν από τους ιδιώτες, δηλαδή έπειτα από 30 χρόνια!

Δεν υπάρχουν σχόλια: