Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Ε - 65 .

Όλη και όχι η μισή αλήθεια για τον Ε65 .

Οι οδηγοί δεν πληρώνουν διόδια, άρα κινδυνεύουν τα μεγάλα έργα, όπως ο Ε65!
Αυτό ήταν επιγραμματικά το επιχείρημα που άρθρωσε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης για λόγους που μάλλον προσχηματικούς. Γιατί, προφανώς και δεν είναι τα διόδια που υπονομεύουν την πορεία εξέλιξης των μεγάλων έργων, αλλά πρωτίστως η νέα μείωση του προγράμματος δημοσίων έργων στον προϋπολογισμό. Εξου και οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις οι οποίες όντως υπονομεύουν την πορεία εξέλιξης του Ε65.
Κι αυτή πάλι είναι η μισή αλήθεια.
Η άλλη η μισή είναι το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον. Τον Ε65 χρηματοδοτούν ισπανικές τράπεζες. Μα οι περισσότερες ισπανικές τράπεζες είναι που βρίσκονται στο… κόκκινο και με δυσκολία θα περάσουν επιτυχώς τα επόμενα τεστ αντοχής. Επομένως, υπάρχουν ή δεν υπάρχουν τα κεφάλαια για το έργο;
Ιδού η απορία…
Η αλήθεια, επομένως, είναι πιο σύνθετη από εκείνη που προβάλουν εκπρόσωποι της κυβέρνησης οι οποίοι επικαλούνται τους οδηγούς που σηκώνουν τις μπάρες των διοδίων για να δικαιολογήσουν τα χειρότερα που έρχονται. Και θα προσθέταμε ότι δυστυχώς είναι πιο σύνθετη, γιατί όσο πιο σύνθετο είναι ένα ζήτημα τόσο πιο δύσκολα αντιμετωπίζεται.
…Και επειδή οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τον Ε65, όπως άλλωστε και για τα περισσότερα μεγάλα οδικά έργα, δεν είναι πίσω μας αλλά μπροστά μας, απαιτείται μια πιο σοβαρή προσέγγιση από πλευράς υπουργείου Υποδομών και κυβέρνησης, συνολικά και όχι η εύκολη υιοθέτηση των επιχειρημάτων της μιας πλευράς. Αναμφίβολα έχουν να αντιμετωπίσουν μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Τόσο δύσκολη που μοιάζει με την προσπάθεια να τετραγωνιστεί ο κύκλος. Ωστόσο, καμιά φορά δεν είναι κακό να τετραγωνιστεί και ο κύκλος, αρκεί αυτός που θα το επιχειρήσει, να ξέρει πώς να το κάνει…
Η ΕΡΕΥΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: