Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Δέν πληρώνω - δέν πληρώνω . . . . . . .

Πονοκέφαλος το «κίνημα» κατά των διοδίων .

Σε σημαντικό πρόβλημα για την κυβέρνηση αλλά και τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους έχει αναδειχθεί το «κίνημα» κατά των διοδίων, που καθημερινά λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.Οι ελάχιστοι οδηγοί που πριν από κάποια χρόνια αρνήθηκαν την καταβολή των διοδίων ανέρχονται σήμερα σε εκατοντάδες, με αποτέλεσμα οι κοινοπραξίες να «απειλούν» να αποχωρήσουν από τα μεγάλα έργα.Αυτό επιβεβαίωσε και ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, που χαρακτήρισε λανθασμένη την κίνηση πολιτών να μην πληρώνουν διόδια.Σε αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που με απόφασή της επιτρέπει στις εταιρείες να φωτογραφίζουν τους οδηγούς που δεν καταβάλλουν τα διόδια, προκειμένου να τους ειδοποιούν ώστε να καταβάλλουν την οφειλή ή σε διαφορετική περίπτωση ζητούν το 20πλάσιο της τιμής των διοδίων, εκδίδοντας διαταγή πληρωμής από το Πρωτοδικείο.Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, όσοι δεν καταβάλλουν διόδια ζημιώνουν το κράτος καθώς δεν εισπράττεται το ΦΠΑ, αλλά και επειδή οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημία, θα στραφούν εναντίον του δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη. Ωστόσο παραδέχθηκε ότι οι κινήσεις των πολιτών αναδεικνύουν ένα υπαρκτό πρόβλημα, τα ακριβά διόδια.
Επιμένει το κίνημα
κατά των διοδίων
Η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα λαμβάνεται ως ένα μέτρο εκφοβισμού από τα μέλη των επιτροπών που έχουν συσταθεί πανελλαδικά ζητώντας την κατάργηση των διοδίων αλλά και άλλων άμεσων φόρων.Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά το μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών Ιωαννίνων για Ελεύθερους Χώρους, Δρόμους και Δημόσια Αγαθά, Ναπολέων Παπαδόπουλος τα διόδια είναι παράνομα καθώς το Σύνταγμα ορίζει ρητά πως ο κάθε πολίτης πληρώνει ανάλογα με τις δυνατότητές του και όχι ανάλογα με τις ανάγκες.«Αντιστεκόμαστε στην αντικοινωνική και αντισυνταγματική νοοτροπία και πρακτική του «ο χρήστης πληρώνει», που επιδιώκει να μετατρέψει την κοινωνία σε ένα τεράστιο εμπορικό κατάστημα, σε μια «αγορά» όπου τα πάντα αγοράζονται και πωλούνται, ακόμα και τα πιο στοιχειώδη κοινωνικά και ανθρώπινα δικαιώματα», σημείωσε χαρακτηριστικά. Παράλληλα επεσήμανε ότι και πριν την απόφαση της Αρχής οι εταιρείες μπορούσαν να προσφύγουν με αγωγές κατά των οδηγών επομένως η απόφαση αυτή έχει περισσότερο «επικοινωνιακό» χαρακτήρα, για εκφοβισμό των οδηγών.Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών Το μεγαλύτερο ποσοστό άρνησης καταβολής των διοδίων καταγράφεται στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης: από Μαλιακό έως Κλειδί στο 15% και από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια στο 6-7%. Περίπου 1%- είναι τα αντίστοιχα ποσοστά στους δύο άξονες της Πελοποννήσου (Ελευσίνας - Πατρών και Κορίνθου - Μεγαλόπολης).
Η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως . Πριν δύο χρόνια για να πάμε στα χωριά μας πληρώναμε τρία διόδια στο σύνολο ( δύο προς τα πάνω και ένα στην επιστροφή ) .
Τώρα θέλουμε τέσσερα ( 4 ) προς τα πάνω και τέσσερα ( 4 ) στην επιστροφή , με τα καινούργια στις Θερμοπύλες . Δηλαδή ΟΧΤΩ ( 8 ) στο σύνολο από τα τρία ( 3 ) .
ΕΛΕΟΣ .
epirusgate.

Δεν υπάρχουν σχόλια: