Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2011

Πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη του Δ. Πύλης .

Από τον Εμπορικό Σύλλογο ο οποίος αναφέρει συγκεκριμένες δράσεις που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών . 

Ολοκληρωμένη πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής του Δήμου κατέθεσε ο Εμπορικός Σύλλογος Πύλης .Όπως δήλωσε ο πρόεδρός του κ. Κώστας Βοιτσίδης, η συγκεκριμένη πρόταση διαβιβάστηκε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας στο πλαίσιο της διαβούλευσης που γίνεται για την τουριστική προβολή.
Όπως τονίζεται στην πρόταση, «στην περιοχή μας μια από τις πλέον όμορφες της Θεσσαλίας και της Ελλάδας, έχει αναπτυχθεί το τουριστικό προϊόν για δυο κυρίως λόγους.
Κατ’ αρχάς η φυσική ομορφιά του ορεινού όγκου σε συνάρτηση με την λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου Περτουλίου, δημιούργησαν μια δυναμική στην ευρύτερη περιοχή που ήταν αρκετή για την ανάπτυξη της. Όμως η μονοδιάστατη κατεύθυνση της ανάπτυξης σε καταλύματα και ταβέρνες έφερε τον κορεσμό με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ο δεύτερος λόγος είναι τα θρησκευτικά μνημεία της περιοχής με σαφώς όμως μικρότερη δυναμική.
Από τη μέχρι τώρα πορεία της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μας βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι θα πρέπει να εμπλουτίσουμε το προϊόν αυτό και με άλλες δράσεις. Γιατί και ο χειμώνας είναι πιο ήπιος, άρα οι χιονοπτώσεις λιγοστεύουν και αρκετοί χειμερινοί προορισμοί έχουν προκύψει τη τελευταία δεκαετία σε όλη τη χώρα».
Οι προτάσεις .Η ενδυνάμωση του θρησκευτικού τουρισμού είναι μια πρώτη κίνηση με αποδέκτες τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδας. Η περιοχή μας, αλλά και οι γύρω περιοχές μπορούν να γίνουν τουριστικός προορισμός σε εκείνες τις κοινωνικές ομάδες που προτάσσουν αυτό το είδος απόδρασης.
Η διατήρηση και ανάδειξη των τοπικών γεύσεων είναι ένα άλλο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί το προσεχές διάστημα. Η πρότασή μας για διοργάνωση παρουσίασης διατροφικού διημέρου ή φεστιβάλ, στην παραποτάμια περιοχή του Πορταϊκού ποταμού αυτή τη στόχευση έχει. Γεύσεις τοπικές από προϊόντα τοπικά μπορούν να προσελκύσουν τους λάτρεις του γαστρονομικού τουρισμού που τελευταία ευρέως αναπτύσσεται.
Κάστανο, τυροκομικά, κυνήγια, μέλι, κρασί, μπομπότα, κρέατα, πίτες, γλυκά μπορούν να κάνουν θελκτικότερη την περιοχή μας στους επισκέπτες αυτής της κατηγορίας.
Στο τόπο μας υπάρχει μια φθίνουσα πορεία της επίσκεψης κυνηγών. Τη τελευταία πενταετία παρουσιάζεται μια απαξίωση της κυνηγητικής περιοχής του Κόζιακα με τη συνταξιοδότηση του συνόλου σχεδόν των θυροφυλάκων από τη μια, αλλά και τη μη έγκαιρη και επαρκή τροφοδοσία με πτηνά-κυνήγια της εν λόγω περιοχής.
Το κυνήγι είναι ένα χόμπι πλούσιο και ιδιαίτερα καταναλωτικό. Κυνηγοί από πολλά μέρη της Ελλάδας επισκέπτονταν την περιοχή μας τα προηγούμενα χρόνια, βοηθώντας σημαντικά στη τοπική οικονομία.
Η πρότασή μας είναι η παραχώρηση μέρους της ανωτέρω κυνηγητικής περιοχής ή στο δήμο Πύλης, ή σε ιδιώτη επενδυτή. Και προς αυτή την κατεύθυνση θέλουμε την ουσιαστική παρεμβολή της περιφέρειας Θεσσαλίας.
Ένα έργο μεσοπρόθεσμο είναι και η δημιουργία αθλητικού συγκροτήματος προετοιμασίας επαγγελματικών συλλόγων σε περιοχή του πρώην Δήμου Αιθήκων. Έσοδα που πηγαίνουν σε άλλα μέρη της χώρας μας – Καρπενήσι, Μέτσοβο, Νάουσα – κάλλιστα κάποια από αυτά θα μπορούσαν να έρθουν κι εδώ.
Η προβολή . Το 2008 οι σύλλογοι του τότε Καποδιστριακού Δήμου Πύλης κάλεσαν δημοσιογράφους Κυριακάτικων εφημερίδων Αθήνας & Θεσσαλονίκης για να προβληθεί ο τόπος μέσα από τα συγκεκριμένα έντυπα. Επιλέχθηκαν Κυριακάτικες εφημερίδες λόγω της δυναμικής κυκλοφορίας των. Το κόστος ήταν μηδαμινό γιατί τα τοπικά καταλύματα προσέφεραν τον ύπνο και τα καφέ – εστιατόρια τον καφέ και το φαγητό αντίστοιχα. Η παραμονή των δημοσιογράφων ήταν τριήμερη και επισκέφθηκαν όλα τα αξιόλογα μέρη του δήμου. Η προβολή ήταν πολύ αξιόλογη και με μετρήσιμα αποτελέσματα.
Κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει και τώρα με συμμετοχή όμως και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης (sites ειδησεογραφικά και travel) λόγω και της έντονης διείσδυσής τους στην καθημερινή μας ενημέρωση.
Η συμμετοχή της περιοχής μας σε εγχώριες τουριστικές εκθέσεις, όπου αυτό είναι δυνατόν υπό τη αιγίδα της περιφέρειας Θεσσαλίας, είναι πλέον επιβεβλημένη. Και η παρουσία μας θα πρέπει να είναι καταλυτική. Να δημιουργήσει έντονες εντυπώσεις. Να λειτουργήσει σαν μαγνήτης προσέγγισης μελλοντικών πελατών. Περίπτερο με stand, αφίσες και επαγγελματικές κάρτες δεν έχουν θέση σε μια τέτοια έκθεση. Μεταφορά τμήματος της φύσης, video wall που θα προβάλουν συνέχεια το τόπο μας, δικό μας χορευτικό και τοπικές γεύσεις, θα στήσουν ένα δυνατό συμβάν που θα ελκύσει πολλούς επισκέπτες και θα τους καθηλώσει για ώρα σε εμάς.
Η προβολή του κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Περτουλίου, ενός από τα πλέον όμορφα της κεντρικής Ελλάδας λόγω του φυσικού κάλλους που το περιβάλει, θα πρέπει να γίνει έντονη και διαρκής. Τόσο για μονοήμερη επίσκεψη, όσο και για διήμερη εκδρομή από μαθητές με το κέρδος της διανυκτέρευσης.
ΕΡΕΥΝΑ .

Δεν υπάρχουν σχόλια: